چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

بهترین روش آروغ گرفتن نوزاد چیست؟

۹۵ بازديد
آروغ دریافت کردن نوزاد چه گونه جاری ساختن میگردد؟ یکی مهم ترین شغل‌های نوزادان در چندین هفته اولیه معاش، شیر تناول کردن میباشد. شیر مامان منبع اساسی و فقط غذای لازم کودک ها برای رشدکردن میباشد. بااین‌هم اکنون، در طول متخصص اطفال بلعیدن شیر، حباب‌های هوا به دام میفتند و وارد معده بچه می شوند. بچه شما در‌این حالت نفخ می‌نماید و با گردآوری‌کردن پاها یا این که مشت کردن دستانش این حزن را ابراز می‌نماید. شایسته ترین شیوه برای رهایی نوپا از این شرایط، تصاحب کردن آروغ طفل میباشد.

در بعضی از نوزادان تصاحب کردن بادگلو سهل و آسان میباشد و بعضی دیگر حتی نیازی به آروغ زدن ندارند (این آیتم در نوزادانی که از شیر مامان تغذیه می‌نمایند بیشتر چشم می گردد). با خم‌کردن دست و زدن ضربه‌های ملایم و مکرر به پشت نوزاد، میتوانید به رهایی هوا از معده وی امداد نمائید. درپی این مقاله از خبرنامه سالم به پژوهش طریق‌های متعدد تصاحب کردن باد گلوی نوزادان میپردازیم، یاروهمدم ما باشید.

آروغ دریافت کردن نوزاد
آروغ زدن نوزاد (به انگلیسی burp a baby) نقش بسیار مهمی برای نوزادان دارااست که غرض آن رها کردن هوای حبس گردیده در معده میباشد. هوایی که نوپا در حین شیر تناول کردن می‌بلعد، از روش آروغ زدن بیرون می شود. درنتیجه، نوپا کمتر مبتلا اندوه و خلل گردیده و اشتهای بیشتری برای شیرخوردن پیدا می‌نماید.

اگرچه نیاز و الگوی آروغ زدن از نوزادی به نوزاد دیگر گوناگون میباشد، البته به‌تیتر یک قاعده کلی نوزادانی که با شیر مامان تغذیه می گردند، نسبت به نوزادانی که شیر کم آب میخورند، به آروغ کمتری نیاز دارا‌هستند. به جهت این‌که نوزادان تغذیه‌گردیده با بطری شیر، هوای بیشتری می‌بلعند. حتی در بین نوزادانی که با شیشه شیر تغذیه میگردند، نوع شیشه‌ای که برای تغذیه به کار گیری میگردد در انتخاب اینکه کدام بچه نیاز به آروغ زدن بیشتری دارااست، مؤثر میباشد.

در صورتیکه به‌موقع کار آروغ به چنگ آوردن از نوزاد را ایفا ندهید، بلعیدن هوای بیش‌ازحد سبب ساز می شود نوپا شما همیشه تف نماید و بدخلق به لحاظ رسد.


نوزادانی که با شیر مامان تغذیه می گردند نسبت به نوزادانی که شیر کم آب می خورند، به آروغ کمتری نیاز دارا هستند.
کدام علائم نماد می‌دهد که نوزاد به آروغ زدن نیاز دارااست؟
در‌صورتی‌که نوزاد در طی شیر میل کردن حس اندوه نماید، نیاز به تصاحب کردن باد گلوی نوزاد دارید. خم‌شدن به چپ و راست و فشارآوردن روی شکم، حرکات غیر مطلوب نشانه‌دادن مانند راه و روش‌رفتن دشوار و علائم کولیک نوزادی (هنگامی که نوپا زیاد شیون می‌نماید، فغان مداوم بیشتر از ۳ ساعت در روز البته استدلال واضحی برای آن نیست.) نشان‌‌هایی از آروغ زدن نوزاد می‌باشند. چنانچه نوزاد شما پس از شیر تناول کردن راضی به لحاظ می رسد و ریلکس می‌خوابد، نیازی وجود ندارد که اورا به آروغ زدن ناچار فرمائید.

نگران آروغ زدن نوزادت هستی؟

همین هم اکنون از دارای تخصص اطفال پرسش کن.

مشورت کردن آنلاین پزشک معالج کودکاندکتر خردسال ها

ادله آروغ زدن نوزادان
آروغ زدن یک طرز طبیعی در تن برای رها کردن هوای حبس‌گردیده در دستگاه گوارش از روش دهن میباشد. آروغ یا این که باد گلو در تاثیر بلع هوای مازاد هنگام میل کردن یا این که آشامیدن ساخت و ساز میشود و بیشتر تا ۴ ماهگی نوزادان تا‌هنگامیکه بتوانند به شیرخوردن عادت نمایند، واقعه می‌ افتد.

بیشتر هوای آروغ نوزاد پیش از وصال به معده، از مری بیرون میگردد. در‌حالتی که هوا از دهن بیرون نشود، از دستگاه گوارش عبور کرده و نوپا نفخ می‌نماید. کمی از گاز دستگاه گوارش نیز از تجزیه شیر در روده نوزاد ساخت‌و‌ساز می شود.

باد گلو حتی‌د‌ر بزرگسالان، شم اندوه (که با حبس هوا در تن رخداد میفتد.) را نادر می‌نماید. پس طبیعی میباشد که خردسالان به آن نیاز داشته باشند؛ البته درحال‌حاضر به‌طور قطعی ثابت نشده که مسلماً پیشین یا این که بعداز شیرخوردن نوزاد می بایست صورت پذیرد.

انگیزه طاقت فرسا آروغ زدن نوزاد
این مسئله می تواند تعدادی استدلال داشته باشد. یا این که نوپا شما نیازی به باد گلو ندارد یا این که هنوز قلق آروغ زدن وی پیدا نشده میباشد. وقتی که نوپا به‌آرامی شیر بخورد و جنب‌وجوش پاره ای در طول شیرخوردن داشته باشد، طبیعی میباشد که هوای یه خرده در معده وی گیر می‌ افتد، پس نیاز خاصی به بیرون‌کردن باد گلو نخواهد داشت. برای یافت کردن طرز مطلوب آروغ زدن نوزاد، طرق مختلفی را در پی یادگرفتن می دهیم؛ آن ها را آزمون فرمائید تا پاسخ بگیرید.

در مواقعی هم قابلیت داراست انگیزه آن قولنج یا این که کولیک نوزادی باشد. نوزادان در گیر به قولنج بیشتراز ۳ ساعت، بیشتراز ۳ روز از هفته، به‌طور مداوم زاری می‌نمایند و ناآرام می باشند. این وضعیت حداکثر تا ۶ ماهگی متوقف می گردد. گرمابه آب گرم و ماساژ نوباوه به وی امداد خواهد کرد.

طبق وبسایت kidshealth:

نوزادان دچار به کولیک نوزادی ممکن میباشد در تاثیر بلعیدن هوای بیش‌ازحد در طول شیون کردن، مقدار متعددی هوا ببلعند که میتواند سبب ساز اندوه طفل خواهد شد. پیش از دادن قطره ضدگاز به بچه خویش با دارای تخصص اطفال مشاوره نمائید.

چرا نوزاد می بایست باد گلو بزند؟
اکثر زمان ها نوزادان به جهت اینکه هنوز در هم اکنون امتحان‌وخطای شیوه درست شیرخوردن میباشند، با سرعت زیاد شیر میخورند یا این که مجال شیر تناول کردن دهن خویش را نصفه‌گشوده نگه می‌دارا هستند، به آروغ زدن نیاز دارا هستند. درهرصورت، تغذیه بچه چه با شیر مامان و چه با شیشه شیر، نیاز به یادگیری شیوه آروغ به چنگ آوردن نوزاد دارااست تا بتوانید حس حزن اورا التیام دهید. ازآنجایی‌که نوباوه شما بسیار خرد میباشد، برای دفع گاز مازاد در تن به امداد شما نیاز دارااست. درصورتی که اورا با شیشه شیر تغذیه می کنید، درب پیچی بالای بطری را ببندید تا از سرعت ورود جریان شیر به دهن نوباوه و ورود هوای مازاد نادر گردد.

فراگیری نحوه درست آروغ تصاحب کردن از نوزاد
درین قسمت با طرز آروغ تصاحب کردن نوزاد آشنا می‌شویم. بعداز آزمون کردن یک‌سری شرایط آروغ زدن نوزاد، متوجه خواهید شد که کدام‌یک برای شما و کودکتان خوب میباشد. طریق‌های آروغ به دست آوردن از نوزاد عبارت‌اند از:

آروغ زدن بچه روی کتف: نوباوه خویش را بغل کرده و راز اورا به سمت خودتان، روی کتف، نگه‌دارید. دستتان را به موقعیت هلالی (مثل وقتی که یک فنجان را در چنگ میگیرید) دربیاورید و به‌آرامی به پشت نوزاد ضربه بزنید. شیوه رفتن در طی ایفا این عمل ممکن میباشد به شما بیشتر یاری دهد.
نشاندن نوباوه روی زانو: روی مبل یا این که صندلی بنشینید. یک پای خویش را روی پای دیگر (به وضعیت عدد ۴ انگلیسی) و یک دست روی آن قرار دهید. شکم نوزاد را روی پایتان قرار داده و رمز او‌را به سمت خویش بگیرید. بعد استارت فرمایید به‌آرامی به پشت وی ضربه بزنید و پشت اورا به سمت بالا مالش دهید.
قرار دادن طفل روی پا: بچه خویش را به وضعیت ایستاده روی پاهای خویش قرار داده و درحالی‌که با یک پارچه شکم اورا گرفتید، وی راکمی به سمت جلو خم‌فرمائید. این فشار ملایم به نوپا شما امداد می‌نماید تا باد باطن شکمش خارج بیاید. با دست دیگر خویش پشت اورا ماساژ دهید و ضربه‌های ملایم بزنید. این موقعیت یکی‌از طریق‌های مطلوب برای آروغ دریافت کردن از نوزاد میباشد. چون هم می توانید صورت بچه را به‌راحتی ملاحظه کنید و هم بادگلوی نوزاد ریلکس‌خیس میتواند بیرون خواهد شد. مواظب باشید تا رمز و گردن بچه اذیت نشود.
پس از آروغ زدن، نوباوه با دادن سرنخ‌هایی به شما می گوید که در چه حالی جای دارد. آیا همچنان بی‌قرار میباشد یا این که شم رضایت می‌نماید و نیاز به جنب‌وجوش و فعالیت می کند؟ در صورتیکه همچنان فیس وی اندوهگین میباشد، ممکن میباشد گرسنه باشد، پوشکش را آلوده کرده یا این که بیماری داشته باشد. در شرایطی‌که اکثر زمان ها تایم ها این حادثه برای وی میفتد، به پزشک معالج همگانی یا این که دارای تخصص اطفال مراجعه نمایید. همینطور از مشورت تلفنی با دکتر معالج همگانی غافل نشوید. در میتوانید علاوه‌بر مشورت کردن حضوری از مشورت تلفنی با دکتر معالج خردسالان یا این که پزشک همگانی به کار گیری فرمایید.

عکس آروغ دریافت کردن نوزاد
تصویر پایین، عکسی از به دست آوردن باد گلوی نوزاد را علامت می دهد.


سه تکنیک اساسی برای آروغ به چنگ آوردن نوزاد مشتمل بر قراردادن روی کتف، روی پا و روی زانو میباشد.
نکات تصاحب کردن باد گلوی نوزاد
از ضربات ملایم و مکرر پشت نوزاد به کارگیری نمائید.
خم کردن دست، ضربات ملایم‌تری از کف دست صاف ساخت‌و‌ساز می‌نماید.
اکثر نوزادان در شرایط ایستاده ریلکس‌خیس آروغ میزنند و برخی دیگر نیازی به آروغ زدن ندارند. مسلماً توجه فرمایید که در مجموع شیوه‌ها رمز طفل به سمت شما باشد، به این دلیل‌که می توانید به‌راحتی حالات صورت وی، یا این که حتی سرخ‌شدن و کبودی شکل نوزاد را ملاحظه کنید.
نوزادان هنگام آروغ زدن مقدار یه خرده شیر بالا میاورند. خوب میباشد یکدست پاک یا این که دستمال آروغ گیر نوزاد را دم دست داشته باشید تا از آلوده و کثیف‌شدن اطراف دور و بر و خرقه و شلوارتان دوری فرمایید.
در بین مجال شیردادن به طفل، به‌تیتر‌نمونه هر ۵ دقیقه، در حالتی که شرایط‌هایی مانند تف کردن، گاز به چنگ آوردن یا این که بداخلاقی میبینید به نوزاد استراحت دهید تا وی باد گلو بزند.
بعداز نقطه نهایی شیردهی، بچه خویش را به بازه زمانی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در شرایط عمودی قرار دهید. این طرز می تواند به خودداری از تف‌کردن وی یاری دهد. در‌حالتی که تشخیص GERD یا این که بازتاب معده داراست، ممکن میباشد نیاز به آروغ زدن زمان بر‌تری داشته باشد.
بچه خویش را با یک شیب ملایم در بازوهای خویش نگه‌دارید تا هرگونه حباب هوا در مری و معده وی به سمت بالا بیاید و آروغ زدن را سهل و آسان‌خیس نماید.
در صورتیکه طفل شما بعداز یکسری دقیقه آروغ نمی‌زند، حالت او‌را تغییر‌و تحول دهید و مجدد به وی شیر بدهید.


می‌خوای شیوه آروغ دریافت کردن نوزاد رو حافظه بگیری؟ با دکتر معالج چکاپ سالم نوزاد مشورت کردن کن.

دکتر معالج چکاپ سالم نوزاد ۳ تا ۷ روزه
آروغ تصاحب کردن نوزاد یک ‌روزه
نوزادانی که نیاز به بیرون شدن باد گلو دارا هستند، ممکن میباشد بی‌قرار و نادر‌خواب باشند و طوری خلق و خوی نمایند که انگار درد دارا هستند. بعضی وقت ها شکم آنان متورم به حیث میرسد و پاهای خویش را به سمت بالا می کشند و فشار می آورند، انگار که می خواهند مدفوع نمایند. نوزادان یک‌روزه معمولاً شم اندوه بیشتری پس از شیر میل کردن دارا هستند و به‌راحتی نمی‌توانند هوایی را که بلعیده‌اند آزاد نمایند. چنانچه طفل شما ناآرام میباشد، ممکن میباشد خزینه آب گرم و ماساژ شکم به وی یاری دهد.


اکثر نوزادان در شرایط ایستاده ریلکس‌خیس آروغ می زنند و بعضا دیگر نیازی به آروغ زدن ندارند.
طریق آروغ دریافت کردن از نوزاد در خواب
در شرایطی که نوباوه شما در اکنون خواب به‌طور ناگهانی بیدار میشود و شما مشکوک می باشید که به جهت گاز باطن دستگاه گوارش باشد، آروغ تصاحب کردن در حین خواب نوزاد میتواند به کاهش فشار و غم وی یاری دهد تا مجدد بخوابد. به‌مرور که نوباوه تبارک‌خیس می‌گردد، در صورتیکه در زمان یا این که بعداز هر توشه شیر میل کردن آروغ نزد، نباید نگران گردید. معمولاً بدین معنا میباشد که وی خاطر گرفته میباشد، فارغ از بلعیدن هوا خوراک بخورد.

دیدگاه آروغ تصاحب کردن نوزاد رفلاکسی
تف‌کردن نوزاد پس از شیر میل کردن در نوزادان تندرست یک حادثه شایع میباشد. در حین سه ماه اولیه معاش، به طور تقریبً نیمی از نوزادان با رجوع و برگشت محتویات معده به مری مواجه می گردند، وضعیتی که به‌تیتر رفلاکس معده به مری، رفلاکس نوزاد یا این که رفلاکس اسید معده نوزاد شناخته میشود. در آناتومی تن، ماهیچه‌ای میان مری و معده (اسفنکتر تحتانی مری) جای‌دارد که بازدارنده از رجوع و برگشت محتویات معده به مری میشود. چرا‌که هنوز در کودک ها این بخش به‌طور بدون نقص صورت نگرفته میباشد (در شرایط معمولی تا ۱۲ ماهگی)، نوزاد تف می‌نماید. به‌خصوص وقتی که سیرشده باشد.

برای یاری به دوری از رفلاکس بچه، او‌را پس از شیرخوردن به بازه ۱۰ تا ۱۵ دقیقه یا این که بیشتر در موقعیت عمودی (نشسته یا این که ایستاده) نگه‌دارید. آروغ زدن خردسال ها بعداز هر ۶۰ تا ۹۰ میلی‌لیتر شیر تناول کردن، حادثه میفتد. برای نوزادان دچار به بیماری رفلاکس معده به مری (GERD)، پیشنهاد می‌گردد هر ۲۰ تا ۳۰ میلی‌لیتر آروغ بزنند.


برای امداد به دوری از رفلاکس نوپا، او‌را بعداز شیر تناول کردن به برهه زمانی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه یا این که بیشتر در موقعیت عمودی (نشسته یا این که ایستاده) نگه‌دارید.
نوزادان چندبار آروغ میزنند؟
برخی از نوزادانی که با شیر مامان تغذیه میشوند، ممکن میباشد نیازی به آروغ زدن نداشته باشند چون هوای متعددی را نبلعیده‌اند. در‌حالتی که طفل شما بعد از مدتی آروغ نزده میباشد، مجدد به وی شیر بدهید. بیشترین فرصت آروغ زدن نوزادان، بعداز شیر میل کردن و تا حدود ۶ ماهگی رخداد میفتد. هر مجال شم کردید که نوپا از شیر میل کردن کنار میکشد، احتمالاً سیرشده میباشد یا این که نیاز به آروغ زدن دارااست.

سریع ترین شیوه آروغ به دست آوردن از نوزاد چیست؟
سریع‌ترین شیوه، قرار دادن نوزاد روی پاهایتان به وضعیت ایستاده میباشد. به‌این شکل که او‌را متمایل به جلو قرار داده و کف دست خویش را روی سینه وی بگذارید و با ضربه‌های آهسته و پشت سر هم به پشت وی بزنید. در‌این‌حالت‌ احتمال زودتر بیرون شدن باد گلو وجود دارااست.

فرصت آروغ به دست آوردن از نوزاد
  1. تا به امروز هیچ رسمی در امر فرصت ظریف آروغ دریافت کردن از نوزادان وجود نداشته میباشد. بعضی از نوزادان بایستی در طی شیر تناول کردن آروغ بزنند درحالی‌که برخی دیگر بعد باد گلویشان را بیرون می‌نمایند. اصلی این میباشد که چند توشه این شغل را جاری ساختن دهند. معمولاً نوزادان می بایست در یک‌سری ماه نخستین شیردهی آروغ بزنند، چون هنوز در اکنون یادگیری روش درست شیر میل کردن می‌باشند. بالاتر از این نکته، آنان به شغل‌های بدنی بیشتری مانند نشستن نیاز دارا‌هستند تا به‌مرور حافظه بگیرند به‌تنهایی آروغ بزنند.
تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.