دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

آزمایش چک حرکتی چیست؟

۲۷۱ بازديد

نظارت حرکتی نوباوه
روش اجرا ارزیابی حرکتی
توانگری جنبش کردن در اکثر اوقات اشخاص به تلاشی آگاهانه نیاز داراست. تکان کردن فرآیندی غامض میباشد که مشتمل بر هماهنگی ظریف مغز، عضله ها و اعصاب و روان است. در حالتی‌که فرزند شما مشکلی در ماهیچه، مفاصل یا این که اعصاب و روان داشته باشد مانند عوارضی که در فیض فلج مغزی در کودک ها ساخت و ساز میگردد در آن شکل در هماهنگی حرکتی با خلل رو به رو شود. ارزیابی حرکتی یاری می نماید تا:

ماهیچه‌ها و مفاصلی که به صحت کار نمیکنند شناسایی شوند.
معالجه هایی برای بهبود توان های فیزیکی پیشنهاد می شود بدین ترتیب طفل استقلال بیشتری متخصص اطفال  خواهد داشت.
به‌دنبال توضیح داده گردد تا در آزمایش تحلیل حرکتی چه رخداد هایی می افتد و چه متخصصینی در اجرا و هدایت آزمایش ارزیابی حرکتی دخالت دارا‌هستند.

آزمایش چک حرکتی چیست؟
ارزیابی حرکتی پژوهش و پژوهش تکان بشر میباشد. گروه متخصصینی که آزمایش ارزیابی حرکتی را اجرا میدهند متشکل میباشد از پزشکان، معالجه گرهای فیزیکی و نیروی کار فنی و مدد. با استعمال از کامپیوترهای توسعه یافته که در زمان آزمایش محاسبه حرکتی استعمال می‌شود اطلاعاتی در مورد ها ذیل گردآوری می‌شود:

طفل چطور تکان می نماید.
شغل ماهیچه‌ها در نوپا چه‌طور میباشد.
نیروهایی که نوپا برای تکان کردن از آن استعمال می نماید.
پیش از جاری ساختن آزمایش نظارت حرکتی خوب میباشد طریق اجرا آن را به خیر فهم و شعور نمائید و هر سوالی دارید را با دکتر معالج مطرح کرده و در طول جاری ساختن آزمایش فرزند خویش را تشویق به ملازمت فرمائید.

مهیا سازی برای جاری ساختن تحلیل حرکتی
درباره‌ی شایستگی نوپا پیش از ورود به محل آزمایش تحلیل حرکتی، اطلاعاتی در مشت شما قرار داده میگردد. داده ها اخذ گردیده درخصوص تحلیل حرکتی را به توجه بخوانید و دقیقا بر پایه ی راهبرد دریافتی شغل نمایید. در شرایطی‌که که سوالی درخصوص ارزیابی حرکتی داشتید میتوانید آن را بیان نمایید. ایفا این آزمایش حدود سه ساعت فرصت میبرد.

در حین ایفا آزمایش محاسبه حرکتی چه گردد؟
فضای ایفا آزمایش بررسی حرکتی بلندمرتبه بوده و به تجهیزاتی مانند کامپیوتر، دوربین های ویدئویی و بقیه دستگاه های نظارتی مجهز است. پیش از شروع آزمایش ارزیابی حرکتی، معالجه گر فیزیکی توضیح خواهد اعطا کرد که در زمان جاری ساختن آزمایش چه شود. شما در کل قسمت های ایفا آزمایش نظارت حرکتی میتوانید در کنار فرزند خویش بمانید.

معاینه فیزیکی
در آزمایش تحلیل حرکتی، آغاز معاینه فیزیکی بوسیله دکتر ایفا می‌شود. درمانگر فیزیکی انعطاف، اقتدار و سفتی یا این که اسپاسیته عضله‌ها را رسیدگی می نماید.

اتصال مارکرهای انعکاسی
در آزمایش بررسی حرکتی، درمانگر مارکرهای مخصوصی را متصل می نماید. این مارکرها به مراد گردآوری داده ها در زمان نظارت حرکتی متصل میگردند. مارکرهای انعکاسی روی قسمت های مشخصی از تن نوپا قرار میگیرند. مارکرها مشابه به توپ خرد میمانند که به یک محور خرد متصل اند. درمانگر از نوار دو طرفه برای اتصال مارکرها استعمال می نماید. این نوارها به طفل آسیبی نمی رساند. مارکرها بوسیله دوربین های کامپیوتری که در حوالی آزمایشگاه متصل گردیده اند، تصویب می‌شوند.

الکترومیوگرافی
در طی اعمال آزمایش بررسی حرکتی، سنسورهای دیگری روی ماهیچه های طفل قرار داده می‌گردد تا معلوم نماید چه مجال عضله‌ها فعال میباشند که به آن الکترومیوگرافی گفته می گردد. الکترومیوگرافی زمانبندی شغل عضلات را در طی جنبش به ثبت می رساند. داده ها گردآوری گردیده آرم می‌دهد چه فرصت ماهیچه‌ها در هم اکنون عمل می‌باشند و زمانبندی عمل ماهیچه را در حین جنبش نماد می‌دهد. این سنسورها به کوله مخصوصی متصل میباشد که داده ها را گردآوری می نماید.

محاسبه حرکتی
با به کار گیری از مارکرهایی که متصل گردیده از بچه مراد میشود تا یک سری توشه روی زمین رویه برود. کف زمین آزمایشگاه سنسورهای مخصوصی داراست که نیروهای ناشی از جنبش را اندازه گیری می نماید. مادامی که نوباوه در اکنون تکان میباشد سنسورها و دوربین ها اطلاعاتی را در زمینه ی الگوهای حرکتی به ثبت می رساند.

در مرحله آینده از آزمایش تحلیل حرکتی، از نوپا مراد می‌شود با به کار گیری از دستگاه هایی مانند واکر منش برود و آن‌گاه چک می‌گردد این دستگاه ها چطور به نوپا شما امداد نموده است. از بچه منظور می گردد تا حرکات دیگری اعمال دهد تا بدین ترتیب تحلیل های بیشتری در امر موقعیت خاص طفل صورت بپذیرد. در طی اعمال آزمایش نظارت حرکتی، هر سیرتکامل سوالی که دارید را می‌توانید مطرح نمائید حتی میتوانید از مجموعه متخصصین بخواهید تا یافته های ویدئویی نتایج از حرکات نوپا تان را به شما نماد دهند.

بعداز گردآوری اطلاعات مارکرها و سنسورهای الکترومیوگرافی از روی تن نوپا برداشته می‌گردد. آن‌گاه نوپا جامه هایش را پوشیده و میتواند اتاق را رخنه‌ نماید.

پژوهش داده های نتایج از آزمایش بررسی حرکتی
پس از اجرا آزمایش بررسی حرکتی، گروه متخصصین اطلاعات را آنالیز می نمایند. آن گاه حاصل به دست آمده از محاسبه حرکتی، در تهیه و تنظیم گزینش های درمانی به شغل خواهد رفت. پزشک معالج تعیین های درمانی را با شما مطرح کرده و آن‌گاه اپ درمانی را برای فرزندتان تهیه می نماید.

پیگیری
دکتر ممکن میباشد به شما پیشنهاد نماید پس از طی کردن زمان درمانی مجدد محاسبه حرکتی را برای فرزند خویش جاری ساختن دهید. بنابراین با جاری ساختن چک حرکتی آینده، می قدرت نظارت کرد آیا معالجه به خیر و خوبی شغل نموده است و آیا مورد نیاز میباشد معالجه های دیگری صورت بپذیرد.
تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.