چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

آیا لمینت دندان برای کودکان عوارض دارد؟

۱۲۴ بازديد
آیا لمینت دندان برای کودک ها اعمال می گردد؟ لمینت دندان نوعی سرویس ها دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی میباشد که عیوب جزئی و سطحی دندان‌ها را برطرف می‌نماید. دندان‌های کج، نامنظم یا این که شلوغ در خردسالان متخصص اطفال می تواند نگران‌کننده باشد و به همین استدلال پدر و مادر درپی راهی برای حل این اختلال میباشند.

البته راه حل شغل لمینت دندان وجود ندارد به این دلیل که خردسالان مورد قابل قبولی برای این عمل نیستند. به‌دنبال با ما باشید تا ببینیم که آیا لمینت دندان برای خردسالان ایفا می‌ خواهد شد یا این که نه و طریق جایگزین برای حل عیوب ظاهری دندانی در خردسالان چیست؟ چنانچه نیاز به ویزیت حضوری یا این که مشورت کردن آنلاین با دندانپزشک نوباوه دارید، میتوانید به وبسایت مراجعه و نسبت به اخذ دفعه مبادرت نمایید.

لمینت دندان برای کودک ها اجرا می‌گردد؟
لمینت جز شغل های دندانپزشکی بسیار پرطرفدار میباشد. کودک ها معمولا اهمیتی به حفظ و حفظ از دندان‌های خویش نمی‌دهند، به‌همین استدلال دندان خردسال ها بیشتر در معرض جراحت‌دیدگی، پوسیدگی، کجی یا این که منظمی جای دارد. التهاب لثه در خردسالان هم نقص‌ شایع دیگری میباشد که می بایست به آن اعتنا داشت. لمینت دندان برای خردسالان اعمال می‌گردد ولی بایستی مراقب بود که‌این سرویس ها دندانپزشکی را پیش دندانپزشک کارشناس جاری ساختن دهید تا از عوارض لمینت دندان مصون بمانید.

مزیت لمینت دندان برای خردسالان در مقایسه با ارتودنسی سوای درد بودن و مراحل درمانی کوتاه‌دوران آن میباشد. البته مورد اصلی نصب این ونیرهای دندانی برای کودک ها، حفظ‌های ثانویه بعداز نصب میباشد؛ به دلیل آن که عدم رعایت بهداشت احتمال عفونت لثه‌ها و پوسیدگی دندان‌ها را بیشتر می‌نماید. اما تشخیص جاری ساختن این عمل و استعمال از این سرویس ها دندانپزشکی برای خردسالان به دندانپزشک و حالت دهن و دندان نوباوه بستگی داراست.

برخی از دندانپزشکان لمینت را برای اشخاص ذیل ۱۸ سال سفارش نمی کنند، به این دلیل‌که تا گذشته ۱۸ سالگی همچنان رویش استخوانی فک شکل می گیرد و وضعیت دندان و لثه‌ها تغییر‌و تحول می‌نماید. به همین استدلال ممکن میباشد مدتی بعداز نصب، لمینت‌ها با لثه ناهماهنگ شوند.

سرویس ها دندانپزشکی

با شایسته ترین چگونگی از پزشکان بلندتر

۲۰۰۰+ خدمتمشاهده همگی
اشکال لمینت دندان برای خردسال ها کدامند؟
گونه های لمینت دندان برای خردسال ها دربرگیرنده لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیتی میباشند. در جدول تحت خصوصیت‌های این دو سبک از لمینت را قرار دادیم.

لمینت سرامیکی لمینت کامپوزیتی
به آن ونیر لمینت یا این که پرسلن ونیر هم میگویند و ارزش بالاتری داراست.
از لمینت سرامیکی ارزان‌خیس میباشد.
برای نصب لمینت سرامیکی نیاز به تراشیدن ۱ تا ۲ میلی‌متر مینای دندان میباشد. برای نصب نیازی به تراشیدن میانی دندان وجود ندارد.
ارتفاع‌قدمت لمینت سرامیک بیشتر میباشد. ارتفاع‌قدمت کمتری دارااست و برای مراقبت رنگ و درخشندگی، سالی یک‌توشه بایستی پولیش گردد.
گونه های لمینت برای خردسالان
کامپوزیت دندان دندان برای خردسالان
طبق لحاظ و تشخیص دندانپزشک، می‌اقتدار از کامپوزیت دندان دندان یا این که اسنپ اسمایل برای کودک ها بهره برد. ولی بسته به سن، ممکن میباشد نوباوه با خطاها و عوارض لمینت دندان روبه‌رو خواهد شد. شاید مزیت کامپوزیت دندان‌‌ برای نوپا این باشد که قابل برداشتن میباشد، البته بازهم با‌اعتنا‌به سن ذیل، تصور کودکی که از کامپوزیت دندان به کارگیری نماید یه خرده غیرواقعی میباشد.

کاربردهای لمینت دندان برای خردسال ها چیست؟
لمینت دندان را می‌اقتدار برای هدف ها مختلفی مانند ترمیم دندان‌های شکسته یا این که مصدوم، ترمیم ساختار دندان، بهبود ظواهر دندان‌های تغییر‌و تحول رنگ یافته یا این که نا مرتب و حفظ از دندان‌ها در قبال پوسیدگی یا این که زخم بیشتر در خردسال ها بهره مند شد.

۱. اصلاح دندان های فرسوده
استرس و مشکل گیجگاهی-فکی گاهی برهان دندان قروچه در خواب برای خردسالان و نوجوان ها میباشد. که به‌شدت به دندان‌ها جراحت می رساند. در اینگونه مواقعی لمینت دندان میتواند از زخم دندانی ناشی از دندان‌قروچه بکاهد.

۲. اصلاح دندان های رنگ زرد یا این که تغییر‌و تحول رنگ یافته
مصرف بعضا داروها، قطره تراسایکیلن یا این که بعضی خوراکی‌ها منجر زردی یا این که تغییر و تحول رنگ دندان‌های خردسال ها و تغییر و تحول رنگ لمینت دندان میشود.


گاهی برای دوری از بی‌نظمی جزئی در رویش دندان‌ها، دندانپزشک لمینت دندان را تجویز می‌نماید.
۳. بهبود صورت دندان شکسته و لب لبریز گردیده
یکی شایسته ترین طریق‌های رفع شکستگی‌ها یا این که لب‌پرشدگی خرد دندان‌های خردسال ها به کارگیری از لمینت دندان میباشد. البته برای سود‌مندی از این سرویس ها دندانپزشکی برای کودک ها به طبع قبل از هر اقدامی آغاز با دندانپزشک مشورت کردن فرمائید.

متن انگلیسی:
Children are often more susceptible to chipped teeth than adults due to their more active lifestyle and all too often their reckless behavior.
ترجمه فارسی:
خردسالان به جهت مدل معاش فعال‌خیس و رفتارهای بی پروا، بیشتر از بزرگسالان در معرض شکستن دندان‌ها قرار می گیرند.

به گزارش تارنما familychoicedentistry
۴. اصلاح دندان های نا مرتب و نامنظم
کج درآمدن دندان‌ها در کودک ها زیاد چشم میشود. گاهی برای خودداری از بی‌نظمی جزئی در پرورش دندان‌ها، دندانپزشک لمینت دندان را تجویز می‌نماید.

۵. کاهش مسافت دربین دندان ها
دیگر کاربرد لمینت دندان برای خردسالان رفع مسافت در میان دندان‌ها میباشد که بایستی با مشورت کردن دندانپزشک صورت بپذیرد تا مسافت غیرطبیعی در میان دندان‌ها برطرف خواهد شد.
تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.