پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

مدل زندگی و درمان خانگی خروپف کودکان

۲۰۸ بازديد

مدل معاش و معالجه‌های خانگی
برای پرهیز از خروپف یا این که آرام‌خیس شدن صدای آن، این پیش بینی ها را  متخصص اطفال آزمون فرمائید:

کاهش وزن را آزمون نمائید: در شرایطی که کودکتان اضافه‌ وزن دارااست، رژیم غذایی تندرست‌تری را برای رفع خروپف گزینش نمایید. کسانی که اضافه‌ وزن دارا‌هستند ممکن میباشد بافت‌های اضافه‌ای در گلو داشته باشند که در خروپف نقش داراست. کاهش وزن میتواند به کاهش خروپف یاری دهد.

به پهلو خوابیدن را حافظه بدهید: دراز کشیدن به پشت سبب میگردد لهجه به انتهای گلو بیفتد، که در سود منش تنفسی باریک‌خیس و تا حدی بازدارنده جریان هوا می گردد. در صورتی طفل شما آن‌قدر تبارک گردیده است که بتواند به پهلو بخوابد، کوشش نمائید به پهلو خوابیدن را به وی توصیه بدهید.

نصیب فوقانی تخت را بالا بیاورید: بالا بردن بخش فوقانی تخت به اندازۀ ۱۰ سانتی‌متر ممکن میباشد به کاهش خروپف یاری دهد. صرفا یادتان باشد هیچ گاه این شغل را روی تخت کودک ها خرد، به خصوص نوباوه پایین 1‌سال آزمون نکنید.

چسب بینی یا این که گشادکنندۀ فرنگی بینی را آزمون فرمائید: چسب‌هایی که روی پل بینی زده میگردد به اکثری از اشخاص یاری می‌نماید تا فضای حفره‌های بینی را حجم و تنفس خویش را بهبود دهند. گشادکنندۀ بینی یک نوار چسب محکم‌گردیده‌است که به طور فرنگی روی شکاف‌های بینی ایفا می شود و ممکن میباشد به کاهش مقاومت هوا و تنفس ریلکس‌خیس یاری دهد. با این اکنون، چسب‌های بینی و گشادکننده‌های فرنگی برای اشخاص دچار به آپنۀ انسدادی مؤثر نیستند.

احتقان یا این که انسداد بینی را معالجه نمایید: حساسیت یا این که انحراف تیغۀ بینی میتواند جریان هوا در بینی را محصور نمایند. این شرایط طفل یا این که شخص در گیر را وادار به نفس کشیدن از روش دهن می‌نماید که احتمال خروپف را ارتقا میدهد. در‌صورتی‌که کودکتان مبتلا احتقان مزمن میباشد، از پزشکش در امر تجویز اسپری استروئید سؤال فرمایید. برای اصلاح نقص ساختاری رویه تنفسی، مانند انحراف تیغۀ بینی، گاهی ممکن میباشد به جراحی نیاز باشد.

داشتن خواب کافی را رعایت نمائید: ساعت‌های پیشنهاد‌گردیده برای خواب خردسال ها با دقت به سنشان متعدد میباشد. خردسالان پیش‌دبستانی می بایست ۱۰ تا ۱۳ ساعت در شبانه‌روز بخوابند. خردسالان در سن مکتب به ۹ تا ۱۲ ساعت و نوجوان ها به هشت عدد ۱۰ ساعت خواب در شبانه‌روز نیاز دارا هستند. بزرگسالان هم بایستی دست کم هفت ساعت خواب شبانه داشته باشند.

تحت عنوان یک بزرگسال مبتلا خروپف هم یادتان باشد مصرف الکل و داروهای آهسته‌قسمت را محصور یا این که کلاً از آن ها دوری کنید. دست کم از دو ساعت پیش از خواب از نوشیدن مشروبات الکلی پرهیز کنید و پیش از مصرف داروهای آهسته‌نصیب، پزشکتان را از خروپف خویش باخبر فرمایید. داروهای آهسته‌نصیب و الکل سیستم عصبی مرکزی را تضعیف می‌نمایند و سبب وا رفته شدن بیش تر از حد ماهیچه ها مثلا عضله ها و بافت‌های گلو می گردند، هواخواهی طبیعی تن در قبال انسداد رویکرد تنفسی را کاهش و ریسک خروپف را ارتقا می دهد. سیگار را هم شکاف نمائید. رخنه‌ سیگار، ضمن مزایای بی‌شمار دیگری که برای سالم دارااست، ممکن میباشد خروپف را کم کند.

طب جایگزین
از‌آنجا‌که خروپف یک خلل رایج میباشد، تولید ها زیادی، مانند اسپری‌های بینی یا این که معالجه‌های هومیوپاتی برای آن در دسترس میباشد. با این اکنون، کارآمدی بخش اعظمی از این تولید ها در کارآزمایی‌های بالینی ثابت نشده میباشد.

مهیا شدن برای ویزیت دکتر معالج
احتمالاً آغاز می بایست به دکتر معالج اطفال کودکتان مراجعه‌نمایید. با این اکنون، ممکن میباشد مستقیماً به پزشک معالج کارشناس در معالجه اختلالات خواب ارجاع داده گردید. از‌آنجا که وقت ویزیت‌های پزشکان قادر است کوتاه باشد، و زیرا اکثر زمان ها سخن‌های متعددی برای بیان کردن وجود دارااست، پندار خیر و خوبی میباشد که با شایستگی بی نقص به آنجا بروید. در پی برخی اطلاعاتی که به شما در مهیا شدن برای ویزیت دکتر امداد می‌نماید و انتظاراتی که میتوانید از دکتر معالج بچه خویش داشته باشید، توضیح داده گردیده‌است.

هر سیرتکامل علائمی را که کودکتان دارااست، بنویسید، برای مثال علائمی که بی‌ربط به جهت مراجعۀ شما به دکتر به لحاظ می‌رسند. فهرستی از تک تک داروها و همینطور کامل کننده‌هایی که فرزندتان مصرف می‌نماید تهیه و تنظیم نمائید. سوالاتی را که میخواهید از دکتر معالج بپرسید بنویسید. بعضا از این سؤالات در پایین آمده میباشد.

سؤالات شما از پزشک معالج
ممکن میباشد وقت شما با دکتر محصور باشد، بدین ترتیب تهیۀ فهرستی از سؤالات میتواند یاری دهد که بیشترین به کارگیری را از وقت خویش ببرید. برای خروپف، بعضا سؤالات مهم که بایستی از دکتر معالج بپرسید عبارتند از:

چه چیزی سبب میشود کودکم هنگام خواب خروپف نماید؟
آیا خروپف طفل اینجانب نشانۀ چیزی دورازشوخی‌خیس، مانند آپنۀ انسدادی میباشد؟
به چه نوع آزمایشاتی نیاز میباشد؟
هنگام مطالۀ خواب چه اتفاقی میفتد؟
چه طریق‌های درمانی برای خروپف وجود دارااست و شما کدام یک را سفارش می کنید؟
چه نوع عوارض جانبی را می‌قدرت از معالجه انتظار داشت؟
آیا جایگزینی برای طرز اول‌ای که شما سفارش میکنید وجود دارااست؟
آیا برای کاهش خروپف راهکارهایی وجود داراست که بتوانیم در منزل عملی کنیم؟
بچه اینجانب بیماری‌های دیگری داراست. چه‌گونه میتوانیم این عارضه‌ها را به طور همزمان به شایسته ترین نحو مدیر کنیم؟
خلال سؤالاتی که از قبلی فراهم کرده‌اید، در پرسیدن سؤالات دیگری که در طول ویزیت برایتان پیش میاید شک نکنید.

سؤالات پزشک معالج از شما
به احتمال زیاد دکتر معالج سؤالاتی از شما میپرسد. شایستگی برای پاسخگویی به آنان میتواند مجال بیشتری برای سخن راجع‌به مسائل متبوع شما باقی بگذارد. دکتر معالج ممکن میباشد بپرسد:

خروپف کودکتان نخستین دفعه کی آغاز شد؟
آیا هر شب خروپف می‌نماید یا این که هر یک سری وقت یک توشه؟
آیا اکثر وقت ها در طی شب بیدار می گردد؟
آیا کاری است که اجرا دادن آن خروپف طفل را بهبود دهد؟
چه چیزی خروپف بچه را بدتر می‌نماید؟
آیا خروپف فرزندتان به شرایط‌های خاص خواب وی رابطه داراست؟
خروپف کودکتان چقدر بلند میباشد؟
آیا می‌اقتدار آن را از خارج اتاق خوابش هم شنید؟
آیا نوباوه هنگام خواب وقفۀ تنفسی یا این که بی‌نظمی تنفسی دارااست؟
آیا به خیال خروپف، حس خفگی یا این که نفس‌نفس زدن از خواب می پرد؟
در زمان روز چه علائمی داراست؟ به عنوان مثالً خواب‌آلودگی دارااست؟

بهترین روش تدریس زبان به کودک، اغلب به عنوان روش گفتار محور مشهور است. این روش بر اساس فرضیات روانشناسی شناختی توسعه‌یافته و با موفقیت استفاده می‌شود. در این روش، تمرکز بر ارتباط زبان با معنا، واژگان و عبارات روزمره‌ی زندگی و تجربیات فردی کودکان قرار دارد. از طریق بازی‌ها، آهنگ‌ها، داستان‌ها و فعالیت‌های چند حسی، کودکان به تجربه زبان در موقعیت‌های واقعی می‌پردازند و زبان را در زمینه‌های مختلفی مثل شنیدن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن تمرین می‌کنند. این روش با استفاده از تکرار، تقویت حافظه و تقویت مهارت‌های زبانی را ترویج می‌کند و به کودکان اعتماد به نفس زبانی می‌دهد.

 

همچنین، توجه به محیط زندگی طبیعی کودکان و ایجاد فرصت‌هایی برای استفاده از زبان محیطی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. برای مثال، ارتباط با دیگر کودکان و بزرگسالان، بازی‌های خانوادگی، سفرهای آموزشی و حضور در موقعیت‌های مختلف اجتماعی می‌توانند به کودکان کمک کنند تا زبان را به صورت طبیعی و بهتری فرا بگیرند. به کودکان اجازه دهید که در محیط‌های متنوع و واقعی با زبان در تعامل باشند و تجربه‌های جدیدی کسب کنند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.