سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

عمل قلب باز نوزاد راهی برای درمان نقایص مادرزادی قلب

۱۱ بازديد
احتمالا وقتی که پزشک معالج از فعالیت قلب گشوده نوزاد حرف نموده است، بسیار نگران گردیده‌اید. این جراحی تهاجمی بوده، ولی داده های عددی توفیق آن بالا میباشد. در‌صورتی‌که قرار میباشد برای فرزند متخصص اطفال شما کار قلب گشوده صورت پذیرد، درین مقاله یاروهمدم ما باشید. پیرو توضیح میدهیم که جراحی قلب گشوده نوزاد چیست؟ چه هنگامی می بایست این فعالیت صورت بپذیرد؟ پروسه جاری ساختن جراحی به چه شکل میباشد؟ چه‌گونه نوزاد را برای این شغل مهیا کنیم؟ آیا روزگار نقاهت زمانبر داراست؟ عوارض و مخاطرات این جراحی چیست؟ این جراحی چقدر هزینه داراست؟

درصورتی‌که نوزاد شما مبتلا نقص‌ قلبی میباشد، در سریع‌ترین مجال با پزشک معالج قلب مشورت کردن داشته باشید. شما می توانید از روش وبسایت با شایسته ترین متخصصان رابطه برقرار فرمایید. در خلال سیستم گزینش وقت حضوری قابلیت مشورت کردن آنلاین و تلفنی وجود دارااست.

فعالیت قلب گشوده نوزاد چیست؟
گاهی ممکن میباشد نوزاد با نقص‌ قلبی به عالم بیاید. والدینی که نوزاد آن ها در گیر نقص قلبی میباشد، نگرانی متعددی برای کار قلب گشوده نوزاد دارا هستند. البته می بایست بگوییم از هر ۱۰۰ نوزاد یک نفر در گیر نقایص مادرزادی قلب میباشد. بعضی از این بیماری‌ها خفیف بوده و با تشخیص به‌موقع ریلکس معالجه میشوند. نیمی از این بیماری‌های قلبی شدید در لحاظ گرفته گردیده و می بایست مداخله پزشکی صورت بپذیرد.

در اکثری از مواقع پزشک معالج برای جراحی قلب گشوده توصیه میدهد که طاقت نمایید تا نوزاد والا خواهد شد. ولی گاهی تعقل در جراحی منجر بروز خطاها تندستی می شود. درین حالت فعالیت قلب گشوده نوزادان برای کودک ها ذیل ۶ ماه جاری ساختن می شود.

برای جراحی قلب گشوده، قفسه سینه گشوده گردیده و در حین کار از دستگاه بای‌پس قلبی ریوی استعمال می گردد. این دستگاه وظیفه قلب و ریه‌ها را جاری ساختن می دهد. دستگاه بای‌پس قلب خون و اکسیژن را به سراسر تن می رساند.


در اکثری از مواقع دکتر برای جراحی قلب گشوده سفارش میدهد که طاقت نمایید تا نوزاد تعالی گردد.
چه وقتی کار قلب گشوده نوزاد جاری ساختن می گردد؟
معمولا برای اصلاح یا این که ترمیم بیماری های مادرزادی قلب در نوزادان، فعالیت قلب گشوده ایفا می‌گردد. ممکن میباشد پزشک معالج در مفاد تحت جراحی قلب گشوده را برای نوزاد تحت ۶ ماه پیشنهاد نماید:

دلایل جراحی قلب گشوده توضیحات
نقایص سپتوم دهلیزی در دو حفره بالای قلب دیواره‌ای وجود دارااست. در تن میلاد این دیواره دارنده یک رخنه‌ بوده و بعداز میلاد بسته می گردد. البته در‌این بیماران رخنه‌ بسته نمیشود.
تترالوژی فالوت درین بیماری رگ‌های خونی باریک می‌گردد. در میان دو حفره ذیل قلب ترک بزرگی به وجود می آید و عضله مرتبط با پمپاژ سمت راست قطور می شود.
جابه‌جایی شریان‌های مهم نوعی نقص بغرنج قلبی میباشد. درین نقص دو رگ خونی متصل به قلب در جهت خطا قرار دارا هستند.
نقایص سپتوم بطنی در‌این بیماران دیواره در میان دو بطن رخنه‌ دارااست.
چه هنگامی فعالیت قلب گشوده نوزاد اجرا می‌گردد؟
در بیشتر مواقع این نقایص در نوزادان نیاز به شغل قلب گشوده دارااست که مشتمل بر بای‌پس قلبی ریوی، توقف ضربان قلب و گشودن قلب می‌گردد.

کدام علائم نماد نیاز به فعالیت قلب گشوده نوزاد میباشد؟
برخی علائم میتواند یک زنگ خطر برای نقایص قلبی باشد. در‌حالتی که نوزاد شما اینگونه علائمی دارااست، مسلما برای پژوهش ایراد قلبی و بایستگی کار قلب گشوده به دکتر معالج قلب اطفال رجوع‌نمایید:

متمایل‌شدن رنگ پوست، لب‌ها و ناخن به آبی رنگ یا این که خاکستری که آرم کمبود اکسیژن در خون میباشد (هیپوکسی)
خلل در تنفس به جهت احتقان ریه‌ها یا این که احتباس مایعات در ریه (نارسایی قلبی)
نامنظم شدن ضربان یا این که ریتم قلب (آریتمی)
تغذیه و خواب معدود نوزاد و خلل در پرورش و تکامل
متن انگلیسی:
During open-heart surgery, the surgeon will cut through the breastbone (sternotomy) and spread the ribs to access the heart.
ترجمه فارسی:
در شغل جراحی قلب گشوده، جراح استخوان سینه را بریده (استرنوتومی) و دنده‌ها را برای دسترسی به قلب گشوده می‌نماید.

به گزارش تارنما nhlbi
برای تحقیق لزوم فعالیت قلب گشوده نوزاد به کدام پزشک مراجعه کنیم؟
در حالتی که نوزاد شما با نقص مادرزادی قلب به عالم آمده میباشد، می بایست برای تشخیص نوع بیماری و شدت آن به کارشناس قلب مراجعه‌نمایید. درصورتی‌که نقص قلب شدید باشد و نوزاد نیاز به جراحی داشته باشد، پزشک معالج شمارا به جراح قلب اطفال ارجاع می دهد. شما میتوانید برای رابطه با شایسته ترین پزشک معالج قلب از روش وب سایت مبادرت فرمائید. در ضمن سیستم گزینش وقت حضوری قابلیت و امکان مشورت آنلاین و تلفنی وجود داراست.

آیا کار قلب گشوده شایسته ترین راه و روش معالجه قلبی نوزاد شماست؟

همین اکنون با کارشناس قلب مشورت کردن کن.

مشورت آنلاین پزشک معالج قلب و عروقمتخصص قلب

کار قلب گشوده نوزاد چه طور ایفا میگردد؟
برای اجرا فعالیت قلب گشوده نوزاد بایستی قفسه سینه گشوده گردد تا جراح به قلب دسترسی داشته باشد. جراح استخوان سینه یا این که جناغ سینه را برش میدهد. به‌این طرز استرنوتومی میگویند. مقدار برش پوست کمتر از استخوان سینه میباشد. چون پوست به اندازه کافی کشیده می‌گردد.

معمولا پدر و مادر نگران استرنوتومی در جراحی قلب گشوده می‌باشند. البته بایستی بیان کرد این برش جز ریلکس‌ترین برش‌ها در جراحی میباشد. در واقع نوعی شکستگی تصنعی و مصنوعی بوده و استخوان جناغ پس از اتمام شغل با سیم‌های فولادی به هم وصل می شوند. نگرانی دیگر پدر و مادر این میباشد که با تبارک‌شدن نوباوه، صورت قفسه سینه تغییر تحول نماید. البته استرنوتومی صورت دیواره قفسه سینه را تغییر تحول نمی‌دهد.

بعداز گشودن قفسه سینه، جراح برای مشاهده و فعالیت قلب قسمتی یا این که مجموع غده تیموس را برمی‌داراست. این غده مرتبط با سیستم ایمنی تن میباشد. کیسه‌ای به اسم پریکارد قلب را تسلط نموده است. جراح این کیسه را گشوده کرده تا به قلب دسترسی داشته باشد. برای ترمیم ترک‌های قلب یا این که تبارک کردن عروق یه خرده از پریکارد برداشته می‌گردد. این قطعه پریکارد می بایست محکم خواهد شد تا بتوان از آن برای ترمیم استفاده نمود. به همین مراد از ماده‌ای به اسم گلوتارآلدئید به کارگیری می‌گردد.

در جراحی قلب گشوده نوزاد، می بایست ضربان قلب متوقف خواهد شد. برای این خواسته از محلولی به اسم کاردیوپلژی به کارگیری می‌نمایند. این محلول سرد و دربردارنده پتاسیم میباشد. ضمن توقف ضربان قلب از عضله قلب حفظ می‌نماید. درین حالت قلب سوای خون و بومی میباشد. جراح، قلب را گشوده کرده و ترمیم یا این که اصلاح ما یحتاج را اجرا میدهد. در بعضا جراحی‌ها ترمیم صرفا در سمت راست بوده و سوراخی در بین سمت راست و چپ قلب وجود ندارد. در‌این شرایط قلب هنوز می‌تپد و جراحی ایفا میشود.

فعالیت قلب گشوده نوزادان تعدادی ساعت ارتفاع می‌کشد؟
مقطع فرصت جراحی قلب بسته به شرایط قلب طفل و نوع جراحی مختلف میباشد، البته معمولاً ۳ تا ۶ ساعت ارتفاع می کشد.

نوزاد بعداز شغل قلب گشوده تعدادی روز بستری می‌گردد؟
بیشتر کودکانی که جراحی قلب گشوده جاری ساختن میدهند، بایستی ۲ تا ۴ روز فورا بعداز جراحی در قسمت حفظ‌های ویژه (ICU) بمانند.


تا مدتی پس از کار قلب گشوده، مکان برش روی قفسه سینه چشم میگردد. البته با تبارک شدن نوپا مکان جراحت از فی مابین می‌رود.
چه گونه نوزاد را برای جراحی قلب گشوده مهیا کنیم؟
در او‌لین مرحله می بایست نوزاد بوسیله دارای تخصص و جراح قلب خردسالان معاینه خواهد شد. برای یقین از تندرست نوزاد در طی کار جاری ساختن بعضا تست‌ها ضروری میباشد. دکتر معمولا برای این نوزادان تست‌های پایین را تجویز می‌نماید:

تست خون مشتمل بر شمارش بی نقص سلول‌های خونی، الکترولیت‌ها و فاکتورهای لخته‌کننده میباشد.
الکتروکاردیوگرام (ECG)
اکوکاردیوگرام یا این که سونوگرافی قلب (ECHO)
اشعه ایکس قفسه سینه
کاتتریزاسیون قلبی
یک سری هفته پیش از کار جراحی قطعا مفاد پایین را در حیث داشته باشید:

در حالتی که به نوزاد خویش دارو یا این که مکملی داده‌اید، مطلقا دکتر را با خبر نمایید. ممکن میباشد یک داروی خاص روی جراحی اثر داشته باشد.
داروهای رقیق‌کننده خون، لخته‌شدن خون را نقص‌ می‌نمایند. چنانچه به بچه داروهایی مانند هپارین یا این که وارفارین (کومادین) می‌دهید، بایستی گذشته شغل آن را انقطاع نمایید.
در ارتباط داروهایی که نوزاد بایستی روز جراحی مصرف نماید، از دکتر پرسش فرمایید.
از شب پیشین جراحی می بایست موارد ذیل را رعایت نمائید:

بعداز نصفه‌شب هیچ آبمیوه یا این که غذایی به نوزاد ندهید.
داروی قبلی شغل را با یه خرده آب به نوزاد بدهید.
در روز جراحی می بایست به‌موقع در مریض‌خانه باشید تا اقدامات ما یحتاج گذشته کار صورت بپذیرد.

بهترین روش آروغ گرفتن نوزاد چیست؟

۹۴ بازديد
آروغ دریافت کردن نوزاد چه گونه جاری ساختن میگردد؟ یکی مهم ترین شغل‌های نوزادان در چندین هفته اولیه معاش، شیر تناول کردن میباشد. شیر مامان منبع اساسی و فقط غذای لازم کودک ها برای رشدکردن میباشد. بااین‌هم اکنون، در طول متخصص اطفال بلعیدن شیر، حباب‌های هوا به دام میفتند و وارد معده بچه می شوند. بچه شما در‌این حالت نفخ می‌نماید و با گردآوری‌کردن پاها یا این که مشت کردن دستانش این حزن را ابراز می‌نماید. شایسته ترین شیوه برای رهایی نوپا از این شرایط، تصاحب کردن آروغ طفل میباشد.

در بعضی از نوزادان تصاحب کردن بادگلو سهل و آسان میباشد و بعضی دیگر حتی نیازی به آروغ زدن ندارند (این آیتم در نوزادانی که از شیر مامان تغذیه می‌نمایند بیشتر چشم می گردد). با خم‌کردن دست و زدن ضربه‌های ملایم و مکرر به پشت نوزاد، میتوانید به رهایی هوا از معده وی امداد نمائید. درپی این مقاله از خبرنامه سالم به پژوهش طریق‌های متعدد تصاحب کردن باد گلوی نوزادان میپردازیم، یاروهمدم ما باشید.

آروغ دریافت کردن نوزاد
آروغ زدن نوزاد (به انگلیسی burp a baby) نقش بسیار مهمی برای نوزادان دارااست که غرض آن رها کردن هوای حبس گردیده در معده میباشد. هوایی که نوپا در حین شیر تناول کردن می‌بلعد، از روش آروغ زدن بیرون می شود. درنتیجه، نوپا کمتر مبتلا اندوه و خلل گردیده و اشتهای بیشتری برای شیرخوردن پیدا می‌نماید.

اگرچه نیاز و الگوی آروغ زدن از نوزادی به نوزاد دیگر گوناگون میباشد، البته به‌تیتر یک قاعده کلی نوزادانی که با شیر مامان تغذیه می گردند، نسبت به نوزادانی که شیر کم آب میخورند، به آروغ کمتری نیاز دارا‌هستند. به جهت این‌که نوزادان تغذیه‌گردیده با بطری شیر، هوای بیشتری می‌بلعند. حتی در بین نوزادانی که با شیشه شیر تغذیه میگردند، نوع شیشه‌ای که برای تغذیه به کار گیری میگردد در انتخاب اینکه کدام بچه نیاز به آروغ زدن بیشتری دارااست، مؤثر میباشد.

در صورتیکه به‌موقع کار آروغ به چنگ آوردن از نوزاد را ایفا ندهید، بلعیدن هوای بیش‌ازحد سبب ساز می شود نوپا شما همیشه تف نماید و بدخلق به لحاظ رسد.


نوزادانی که با شیر مامان تغذیه می گردند نسبت به نوزادانی که شیر کم آب می خورند، به آروغ کمتری نیاز دارا هستند.
کدام علائم نماد می‌دهد که نوزاد به آروغ زدن نیاز دارااست؟
در‌صورتی‌که نوزاد در طی شیر میل کردن حس اندوه نماید، نیاز به تصاحب کردن باد گلوی نوزاد دارید. خم‌شدن به چپ و راست و فشارآوردن روی شکم، حرکات غیر مطلوب نشانه‌دادن مانند راه و روش‌رفتن دشوار و علائم کولیک نوزادی (هنگامی که نوپا زیاد شیون می‌نماید، فغان مداوم بیشتر از ۳ ساعت در روز البته استدلال واضحی برای آن نیست.) نشان‌‌هایی از آروغ زدن نوزاد می‌باشند. چنانچه نوزاد شما پس از شیر تناول کردن راضی به لحاظ می رسد و ریلکس می‌خوابد، نیازی وجود ندارد که اورا به آروغ زدن ناچار فرمائید.

نگران آروغ زدن نوزادت هستی؟

همین هم اکنون از دارای تخصص اطفال پرسش کن.

مشورت کردن آنلاین پزشک معالج کودکاندکتر خردسال ها

ادله آروغ زدن نوزادان
آروغ زدن یک طرز طبیعی در تن برای رها کردن هوای حبس‌گردیده در دستگاه گوارش از روش دهن میباشد. آروغ یا این که باد گلو در تاثیر بلع هوای مازاد هنگام میل کردن یا این که آشامیدن ساخت و ساز میشود و بیشتر تا ۴ ماهگی نوزادان تا‌هنگامیکه بتوانند به شیرخوردن عادت نمایند، واقعه می‌ افتد.

بیشتر هوای آروغ نوزاد پیش از وصال به معده، از مری بیرون میگردد. در‌حالتی که هوا از دهن بیرون نشود، از دستگاه گوارش عبور کرده و نوپا نفخ می‌نماید. کمی از گاز دستگاه گوارش نیز از تجزیه شیر در روده نوزاد ساخت‌و‌ساز می شود.

باد گلو حتی‌د‌ر بزرگسالان، شم اندوه (که با حبس هوا در تن رخداد میفتد.) را نادر می‌نماید. پس طبیعی میباشد که خردسالان به آن نیاز داشته باشند؛ البته درحال‌حاضر به‌طور قطعی ثابت نشده که مسلماً پیشین یا این که بعداز شیرخوردن نوزاد می بایست صورت پذیرد.

انگیزه طاقت فرسا آروغ زدن نوزاد
این مسئله می تواند تعدادی استدلال داشته باشد. یا این که نوپا شما نیازی به باد گلو ندارد یا این که هنوز قلق آروغ زدن وی پیدا نشده میباشد. وقتی که نوپا به‌آرامی شیر بخورد و جنب‌وجوش پاره ای در طول شیرخوردن داشته باشد، طبیعی میباشد که هوای یه خرده در معده وی گیر می‌ افتد، پس نیاز خاصی به بیرون‌کردن باد گلو نخواهد داشت. برای یافت کردن طرز مطلوب آروغ زدن نوزاد، طرق مختلفی را در پی یادگرفتن می دهیم؛ آن ها را آزمون فرمائید تا پاسخ بگیرید.

در مواقعی هم قابلیت داراست انگیزه آن قولنج یا این که کولیک نوزادی باشد. نوزادان در گیر به قولنج بیشتراز ۳ ساعت، بیشتراز ۳ روز از هفته، به‌طور مداوم زاری می‌نمایند و ناآرام می باشند. این وضعیت حداکثر تا ۶ ماهگی متوقف می گردد. گرمابه آب گرم و ماساژ نوباوه به وی امداد خواهد کرد.

طبق وبسایت kidshealth:

نوزادان دچار به کولیک نوزادی ممکن میباشد در تاثیر بلعیدن هوای بیش‌ازحد در طول شیون کردن، مقدار متعددی هوا ببلعند که میتواند سبب ساز اندوه طفل خواهد شد. پیش از دادن قطره ضدگاز به بچه خویش با دارای تخصص اطفال مشاوره نمائید.

چرا نوزاد می بایست باد گلو بزند؟
اکثر زمان ها نوزادان به جهت اینکه هنوز در هم اکنون امتحان‌وخطای شیوه درست شیرخوردن میباشند، با سرعت زیاد شیر میخورند یا این که مجال شیر تناول کردن دهن خویش را نصفه‌گشوده نگه می‌دارا هستند، به آروغ زدن نیاز دارا هستند. درهرصورت، تغذیه بچه چه با شیر مامان و چه با شیشه شیر، نیاز به یادگیری شیوه آروغ به چنگ آوردن نوزاد دارااست تا بتوانید حس حزن اورا التیام دهید. ازآنجایی‌که نوباوه شما بسیار خرد میباشد، برای دفع گاز مازاد در تن به امداد شما نیاز دارااست. درصورتی که اورا با شیشه شیر تغذیه می کنید، درب پیچی بالای بطری را ببندید تا از سرعت ورود جریان شیر به دهن نوباوه و ورود هوای مازاد نادر گردد.

فراگیری نحوه درست آروغ تصاحب کردن از نوزاد
درین قسمت با طرز آروغ تصاحب کردن نوزاد آشنا می‌شویم. بعداز آزمون کردن یک‌سری شرایط آروغ زدن نوزاد، متوجه خواهید شد که کدام‌یک برای شما و کودکتان خوب میباشد. طریق‌های آروغ به دست آوردن از نوزاد عبارت‌اند از:

آروغ زدن بچه روی کتف: نوباوه خویش را بغل کرده و راز اورا به سمت خودتان، روی کتف، نگه‌دارید. دستتان را به موقعیت هلالی (مثل وقتی که یک فنجان را در چنگ میگیرید) دربیاورید و به‌آرامی به پشت نوزاد ضربه بزنید. شیوه رفتن در طی ایفا این عمل ممکن میباشد به شما بیشتر یاری دهد.
نشاندن نوباوه روی زانو: روی مبل یا این که صندلی بنشینید. یک پای خویش را روی پای دیگر (به وضعیت عدد ۴ انگلیسی) و یک دست روی آن قرار دهید. شکم نوزاد را روی پایتان قرار داده و رمز او‌را به سمت خویش بگیرید. بعد استارت فرمایید به‌آرامی به پشت وی ضربه بزنید و پشت اورا به سمت بالا مالش دهید.
قرار دادن طفل روی پا: بچه خویش را به وضعیت ایستاده روی پاهای خویش قرار داده و درحالی‌که با یک پارچه شکم اورا گرفتید، وی راکمی به سمت جلو خم‌فرمائید. این فشار ملایم به نوپا شما امداد می‌نماید تا باد باطن شکمش خارج بیاید. با دست دیگر خویش پشت اورا ماساژ دهید و ضربه‌های ملایم بزنید. این موقعیت یکی‌از طریق‌های مطلوب برای آروغ دریافت کردن از نوزاد میباشد. چون هم می توانید صورت بچه را به‌راحتی ملاحظه کنید و هم بادگلوی نوزاد ریلکس‌خیس میتواند بیرون خواهد شد. مواظب باشید تا رمز و گردن بچه اذیت نشود.
پس از آروغ زدن، نوباوه با دادن سرنخ‌هایی به شما می گوید که در چه حالی جای دارد. آیا همچنان بی‌قرار میباشد یا این که شم رضایت می‌نماید و نیاز به جنب‌وجوش و فعالیت می کند؟ در صورتیکه همچنان فیس وی اندوهگین میباشد، ممکن میباشد گرسنه باشد، پوشکش را آلوده کرده یا این که بیماری داشته باشد. در شرایطی‌که اکثر زمان ها تایم ها این حادثه برای وی میفتد، به پزشک معالج همگانی یا این که دارای تخصص اطفال مراجعه نمایید. همینطور از مشورت تلفنی با دکتر معالج همگانی غافل نشوید. در میتوانید علاوه‌بر مشورت کردن حضوری از مشورت تلفنی با دکتر معالج خردسالان یا این که پزشک همگانی به کار گیری فرمایید.

عکس آروغ دریافت کردن نوزاد
تصویر پایین، عکسی از به دست آوردن باد گلوی نوزاد را علامت می دهد.


سه تکنیک اساسی برای آروغ به چنگ آوردن نوزاد مشتمل بر قراردادن روی کتف، روی پا و روی زانو میباشد.
نکات تصاحب کردن باد گلوی نوزاد
از ضربات ملایم و مکرر پشت نوزاد به کارگیری نمائید.
خم کردن دست، ضربات ملایم‌تری از کف دست صاف ساخت‌و‌ساز می‌نماید.
اکثر نوزادان در شرایط ایستاده ریلکس‌خیس آروغ میزنند و برخی دیگر نیازی به آروغ زدن ندارند. مسلماً توجه فرمایید که در مجموع شیوه‌ها رمز طفل به سمت شما باشد، به این دلیل‌که می توانید به‌راحتی حالات صورت وی، یا این که حتی سرخ‌شدن و کبودی شکل نوزاد را ملاحظه کنید.
نوزادان هنگام آروغ زدن مقدار یه خرده شیر بالا میاورند. خوب میباشد یکدست پاک یا این که دستمال آروغ گیر نوزاد را دم دست داشته باشید تا از آلوده و کثیف‌شدن اطراف دور و بر و خرقه و شلوارتان دوری فرمایید.
در بین مجال شیردادن به طفل، به‌تیتر‌نمونه هر ۵ دقیقه، در حالتی که شرایط‌هایی مانند تف کردن، گاز به چنگ آوردن یا این که بداخلاقی میبینید به نوزاد استراحت دهید تا وی باد گلو بزند.
بعداز نقطه نهایی شیردهی، بچه خویش را به بازه زمانی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در شرایط عمودی قرار دهید. این طرز می تواند به خودداری از تف‌کردن وی یاری دهد. در‌حالتی که تشخیص GERD یا این که بازتاب معده داراست، ممکن میباشد نیاز به آروغ زدن زمان بر‌تری داشته باشد.
بچه خویش را با یک شیب ملایم در بازوهای خویش نگه‌دارید تا هرگونه حباب هوا در مری و معده وی به سمت بالا بیاید و آروغ زدن را سهل و آسان‌خیس نماید.
در صورتیکه طفل شما بعداز یکسری دقیقه آروغ نمی‌زند، حالت او‌را تغییر‌و تحول دهید و مجدد به وی شیر بدهید.


می‌خوای شیوه آروغ دریافت کردن نوزاد رو حافظه بگیری؟ با دکتر معالج چکاپ سالم نوزاد مشورت کردن کن.

دکتر معالج چکاپ سالم نوزاد ۳ تا ۷ روزه
آروغ تصاحب کردن نوزاد یک ‌روزه
نوزادانی که نیاز به بیرون شدن باد گلو دارا هستند، ممکن میباشد بی‌قرار و نادر‌خواب باشند و طوری خلق و خوی نمایند که انگار درد دارا هستند. بعضی وقت ها شکم آنان متورم به حیث میرسد و پاهای خویش را به سمت بالا می کشند و فشار می آورند، انگار که می خواهند مدفوع نمایند. نوزادان یک‌روزه معمولاً شم اندوه بیشتری پس از شیر میل کردن دارا هستند و به‌راحتی نمی‌توانند هوایی را که بلعیده‌اند آزاد نمایند. چنانچه طفل شما ناآرام میباشد، ممکن میباشد خزینه آب گرم و ماساژ شکم به وی یاری دهد.


اکثر نوزادان در شرایط ایستاده ریلکس‌خیس آروغ می زنند و بعضا دیگر نیازی به آروغ زدن ندارند.
طریق آروغ دریافت کردن از نوزاد در خواب
در شرایطی که نوباوه شما در اکنون خواب به‌طور ناگهانی بیدار میشود و شما مشکوک می باشید که به جهت گاز باطن دستگاه گوارش باشد، آروغ تصاحب کردن در حین خواب نوزاد میتواند به کاهش فشار و غم وی یاری دهد تا مجدد بخوابد. به‌مرور که نوباوه تبارک‌خیس می‌گردد، در صورتیکه در زمان یا این که بعداز هر توشه شیر میل کردن آروغ نزد، نباید نگران گردید. معمولاً بدین معنا میباشد که وی خاطر گرفته میباشد، فارغ از بلعیدن هوا خوراک بخورد.

دیدگاه آروغ تصاحب کردن نوزاد رفلاکسی
تف‌کردن نوزاد پس از شیر میل کردن در نوزادان تندرست یک حادثه شایع میباشد. در حین سه ماه اولیه معاش، به طور تقریبً نیمی از نوزادان با رجوع و برگشت محتویات معده به مری مواجه می گردند، وضعیتی که به‌تیتر رفلاکس معده به مری، رفلاکس نوزاد یا این که رفلاکس اسید معده نوزاد شناخته میشود. در آناتومی تن، ماهیچه‌ای میان مری و معده (اسفنکتر تحتانی مری) جای‌دارد که بازدارنده از رجوع و برگشت محتویات معده به مری میشود. چرا‌که هنوز در کودک ها این بخش به‌طور بدون نقص صورت نگرفته میباشد (در شرایط معمولی تا ۱۲ ماهگی)، نوزاد تف می‌نماید. به‌خصوص وقتی که سیرشده باشد.

برای یاری به دوری از رفلاکس بچه، او‌را پس از شیرخوردن به بازه ۱۰ تا ۱۵ دقیقه یا این که بیشتر در موقعیت عمودی (نشسته یا این که ایستاده) نگه‌دارید. آروغ زدن خردسال ها بعداز هر ۶۰ تا ۹۰ میلی‌لیتر شیر تناول کردن، حادثه میفتد. برای نوزادان دچار به بیماری رفلاکس معده به مری (GERD)، پیشنهاد می‌گردد هر ۲۰ تا ۳۰ میلی‌لیتر آروغ بزنند.


برای امداد به دوری از رفلاکس نوپا، او‌را بعداز شیر تناول کردن به برهه زمانی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه یا این که بیشتر در موقعیت عمودی (نشسته یا این که ایستاده) نگه‌دارید.
نوزادان چندبار آروغ میزنند؟
برخی از نوزادانی که با شیر مامان تغذیه میشوند، ممکن میباشد نیازی به آروغ زدن نداشته باشند چون هوای متعددی را نبلعیده‌اند. در‌حالتی که طفل شما بعد از مدتی آروغ نزده میباشد، مجدد به وی شیر بدهید. بیشترین فرصت آروغ زدن نوزادان، بعداز شیر میل کردن و تا حدود ۶ ماهگی رخداد میفتد. هر مجال شم کردید که نوپا از شیر میل کردن کنار میکشد، احتمالاً سیرشده میباشد یا این که نیاز به آروغ زدن دارااست.

سریع ترین شیوه آروغ به دست آوردن از نوزاد چیست؟
سریع‌ترین شیوه، قرار دادن نوزاد روی پاهایتان به وضعیت ایستاده میباشد. به‌این شکل که او‌را متمایل به جلو قرار داده و کف دست خویش را روی سینه وی بگذارید و با ضربه‌های آهسته و پشت سر هم به پشت وی بزنید. در‌این‌حالت‌ احتمال زودتر بیرون شدن باد گلو وجود دارااست.

فرصت آروغ به دست آوردن از نوزاد
  1. تا به امروز هیچ رسمی در امر فرصت ظریف آروغ دریافت کردن از نوزادان وجود نداشته میباشد. بعضی از نوزادان بایستی در طی شیر تناول کردن آروغ بزنند درحالی‌که برخی دیگر بعد باد گلویشان را بیرون می‌نمایند. اصلی این میباشد که چند توشه این شغل را جاری ساختن دهند. معمولاً نوزادان می بایست در یک‌سری ماه نخستین شیردهی آروغ بزنند، چون هنوز در اکنون یادگیری روش درست شیر میل کردن می‌باشند. بالاتر از این نکته، آنان به شغل‌های بدنی بیشتری مانند نشستن نیاز دارا‌هستند تا به‌مرور حافظه بگیرند به‌تنهایی آروغ بزنند.

آیا لمینت دندان برای کودکان عوارض دارد؟

۱۲۳ بازديد
آیا لمینت دندان برای کودک ها اعمال می گردد؟ لمینت دندان نوعی سرویس ها دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی میباشد که عیوب جزئی و سطحی دندان‌ها را برطرف می‌نماید. دندان‌های کج، نامنظم یا این که شلوغ در خردسالان متخصص اطفال می تواند نگران‌کننده باشد و به همین استدلال پدر و مادر درپی راهی برای حل این اختلال میباشند.

البته راه حل شغل لمینت دندان وجود ندارد به این دلیل که خردسالان مورد قابل قبولی برای این عمل نیستند. به‌دنبال با ما باشید تا ببینیم که آیا لمینت دندان برای خردسالان ایفا می‌ خواهد شد یا این که نه و طریق جایگزین برای حل عیوب ظاهری دندانی در خردسالان چیست؟ چنانچه نیاز به ویزیت حضوری یا این که مشورت کردن آنلاین با دندانپزشک نوباوه دارید، میتوانید به وبسایت مراجعه و نسبت به اخذ دفعه مبادرت نمایید.

لمینت دندان برای کودک ها اجرا می‌گردد؟
لمینت جز شغل های دندانپزشکی بسیار پرطرفدار میباشد. کودک ها معمولا اهمیتی به حفظ و حفظ از دندان‌های خویش نمی‌دهند، به‌همین استدلال دندان خردسال ها بیشتر در معرض جراحت‌دیدگی، پوسیدگی، کجی یا این که منظمی جای دارد. التهاب لثه در خردسالان هم نقص‌ شایع دیگری میباشد که می بایست به آن اعتنا داشت. لمینت دندان برای خردسالان اعمال می‌گردد ولی بایستی مراقب بود که‌این سرویس ها دندانپزشکی را پیش دندانپزشک کارشناس جاری ساختن دهید تا از عوارض لمینت دندان مصون بمانید.

مزیت لمینت دندان برای خردسالان در مقایسه با ارتودنسی سوای درد بودن و مراحل درمانی کوتاه‌دوران آن میباشد. البته مورد اصلی نصب این ونیرهای دندانی برای کودک ها، حفظ‌های ثانویه بعداز نصب میباشد؛ به دلیل آن که عدم رعایت بهداشت احتمال عفونت لثه‌ها و پوسیدگی دندان‌ها را بیشتر می‌نماید. اما تشخیص جاری ساختن این عمل و استعمال از این سرویس ها دندانپزشکی برای خردسالان به دندانپزشک و حالت دهن و دندان نوباوه بستگی داراست.

برخی از دندانپزشکان لمینت را برای اشخاص ذیل ۱۸ سال سفارش نمی کنند، به این دلیل‌که تا گذشته ۱۸ سالگی همچنان رویش استخوانی فک شکل می گیرد و وضعیت دندان و لثه‌ها تغییر‌و تحول می‌نماید. به همین استدلال ممکن میباشد مدتی بعداز نصب، لمینت‌ها با لثه ناهماهنگ شوند.

سرویس ها دندانپزشکی

با شایسته ترین چگونگی از پزشکان بلندتر

۲۰۰۰+ خدمتمشاهده همگی
اشکال لمینت دندان برای خردسال ها کدامند؟
گونه های لمینت دندان برای خردسال ها دربرگیرنده لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیتی میباشند. در جدول تحت خصوصیت‌های این دو سبک از لمینت را قرار دادیم.

لمینت سرامیکی لمینت کامپوزیتی
به آن ونیر لمینت یا این که پرسلن ونیر هم میگویند و ارزش بالاتری داراست.
از لمینت سرامیکی ارزان‌خیس میباشد.
برای نصب لمینت سرامیکی نیاز به تراشیدن ۱ تا ۲ میلی‌متر مینای دندان میباشد. برای نصب نیازی به تراشیدن میانی دندان وجود ندارد.
ارتفاع‌قدمت لمینت سرامیک بیشتر میباشد. ارتفاع‌قدمت کمتری دارااست و برای مراقبت رنگ و درخشندگی، سالی یک‌توشه بایستی پولیش گردد.
گونه های لمینت برای خردسالان
کامپوزیت دندان دندان برای خردسالان
طبق لحاظ و تشخیص دندانپزشک، می‌اقتدار از کامپوزیت دندان دندان یا این که اسنپ اسمایل برای کودک ها بهره برد. ولی بسته به سن، ممکن میباشد نوباوه با خطاها و عوارض لمینت دندان روبه‌رو خواهد شد. شاید مزیت کامپوزیت دندان‌‌ برای نوپا این باشد که قابل برداشتن میباشد، البته بازهم با‌اعتنا‌به سن ذیل، تصور کودکی که از کامپوزیت دندان به کارگیری نماید یه خرده غیرواقعی میباشد.

کاربردهای لمینت دندان برای خردسال ها چیست؟
لمینت دندان را می‌اقتدار برای هدف ها مختلفی مانند ترمیم دندان‌های شکسته یا این که مصدوم، ترمیم ساختار دندان، بهبود ظواهر دندان‌های تغییر‌و تحول رنگ یافته یا این که نا مرتب و حفظ از دندان‌ها در قبال پوسیدگی یا این که زخم بیشتر در خردسال ها بهره مند شد.

۱. اصلاح دندان های فرسوده
استرس و مشکل گیجگاهی-فکی گاهی برهان دندان قروچه در خواب برای خردسالان و نوجوان ها میباشد. که به‌شدت به دندان‌ها جراحت می رساند. در اینگونه مواقعی لمینت دندان میتواند از زخم دندانی ناشی از دندان‌قروچه بکاهد.

۲. اصلاح دندان های رنگ زرد یا این که تغییر‌و تحول رنگ یافته
مصرف بعضا داروها، قطره تراسایکیلن یا این که بعضی خوراکی‌ها منجر زردی یا این که تغییر و تحول رنگ دندان‌های خردسال ها و تغییر و تحول رنگ لمینت دندان میشود.


گاهی برای دوری از بی‌نظمی جزئی در رویش دندان‌ها، دندانپزشک لمینت دندان را تجویز می‌نماید.
۳. بهبود صورت دندان شکسته و لب لبریز گردیده
یکی شایسته ترین طریق‌های رفع شکستگی‌ها یا این که لب‌پرشدگی خرد دندان‌های خردسال ها به کارگیری از لمینت دندان میباشد. البته برای سود‌مندی از این سرویس ها دندانپزشکی برای کودک ها به طبع قبل از هر اقدامی آغاز با دندانپزشک مشورت کردن فرمائید.

متن انگلیسی:
Children are often more susceptible to chipped teeth than adults due to their more active lifestyle and all too often their reckless behavior.
ترجمه فارسی:
خردسالان به جهت مدل معاش فعال‌خیس و رفتارهای بی پروا، بیشتر از بزرگسالان در معرض شکستن دندان‌ها قرار می گیرند.

به گزارش تارنما familychoicedentistry
۴. اصلاح دندان های نا مرتب و نامنظم
کج درآمدن دندان‌ها در کودک ها زیاد چشم میشود. گاهی برای خودداری از بی‌نظمی جزئی در پرورش دندان‌ها، دندانپزشک لمینت دندان را تجویز می‌نماید.

۵. کاهش مسافت دربین دندان ها
دیگر کاربرد لمینت دندان برای خردسالان رفع مسافت در میان دندان‌ها میباشد که بایستی با مشورت کردن دندانپزشک صورت بپذیرد تا مسافت غیرطبیعی در میان دندان‌ها برطرف خواهد شد.

فلج مغزی در کودکان

۱۲۴ بازديد
فلج مغزی یا این که بیماری CP (cerebral palsy) نوعی خلل حرکتی مزمن ناشی از جراحت به نصیب‌های مغز و سیستم عصبی مرکزی در زمان پیش از به دنیاآمدن یا این که اوایل معاش میباشد. این بیماری معمولا در روزگار کودکی آغاز می گردد و تا پایان قدمت با شخص متخصص اطفال میماند و روی توان حرکتی، تعادل، انعطاف‌پذیری عضله ها و در اختیار گرفتن اجرای حرکات او اثر می گذارد. کارداران مختلفی به عنوان مثال ژنتیک، عفونت‌های مامان در زمان بارداری، ایرادات خونرسانی به مغز در زمان به دنیا آمدن و ضربه‌ و صدمات وارده به مغز در روزگار نوزادی و کودکی علل شایع بیماری CP میباشند.

برای پیشگیری یا این که در اختیار گرفتن علائم این عارضه قطعا با کارشناس مغز و روان مشورت کردن فرمائید. شما میتوانید از روش تارنما با شایسته ترین پزشکان در مورد باشید. در خلال سیستم انتخاب وقت حضوری قابلیت و امکان مشورت آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارااست.

فلج مغزی چیست؟
این خلل گروه‌ای از اختلالات حرکتی مزمن میباشد که روی بضاعت و توان جنبش و محافظت تعادل و شرایط تن تاثیر میگذارد. CP شایع‌ترین ناتوانی و معلولیت حرکتی در روزگار کودکی به‌شمار می آید که به نواحی از مغز جراحت رسانده که مسئول در دست گرفتن تکان و کوشش عضله‌ها تن میباشند.

گونه های فلج مغزی
این ایراد اشکال مختلفی دارااست که ۵ نوع مهم آن عبارتند از فلج مغزی اسپاستیک (spastic)، آتاکسیک (ataxic)، آتتوئید (athetoid (dyskinetic))، هیپوتونیک (hypotonic) و فلج مغزی ترکیبی یا این که مختلط (mixed). به دنبال هرمورد از آنها‌را توضیح میدهیم.


فلج مغزی اسپاستیک به سبب ساز زخم در قسمت‌های مغزی ساخت گردیده که مسئول در اختیار گرفتن جنبش و کارایی عضله‌ها میباشند.
۱. فلج مغزی اسپاستیک
فلج مغزی اسپاستیک به باعث زخم در قسمت‌های مغزی ساخت گردیده که مسئول در دست گرفتن تکان و تلاش عضله ها میباشند. ماهیچه‌ها تن به صورت همیشگی و مشدد (اسپاسم) تنیده و منقبض گردیده، که منجر محدودیت و اشتباهات در جنبش و اعمال شغل‌های روزانه میشود. عواملی مانند زخم‌های مامان در روزگار بارداری، عوارض جراحی مغزی، زخم‌های ناشی از عفونت‌ها و سکته مغزی میتوانند سبب ساز ساخت این مشکل شوند. علائم بیماری CP نوع اسپاستیک عبارتند از:

اسپاسم و تنگی عضله ها
ضعف ماهیچه‌ها
اختلالات در در دست گرفتن حرکتی
محدودیت در محدوده حرکتی مفاصل
خلل در تعادل و پویایی تن
۲. فلج مغزی کوادری پلژی
فلج مغزی کوادری پلژی (Quadriplegic Cerebral Palsy) یکی‌از گونه های فلج مغزی میباشد که کلیه چهار عضو بالا و زیر تن (دست‌ها و پاها) را مشغول می‌نماید. ماهیچه ها تن به صورت عظیم ذیل اثر قرار میگیرند و در گیر تنگی و انقباض میگردند.

۳. فلج مغزی آتاکسیک
در‌این نوع نقص‌، مخچه جراحت میبینید و حرکات تن ناهماهنگ و غیرقابل پیش‌بینی می باشند و در دست گرفتن تکان و تعادل تن کاهش می یابد. اشخاص دچار به نوع آتاکسیک مشکلاتی در در دست گرفتن ماهیچه‌ها، تکان‌های سوای غرض، ناپایداری تعادل، ناهماهنگی حرکتی و خطاها در هماهنگی عضله‌ها تجربیات می‌نمایند، در مهار و در دست گرفتن ظریف حرکات دست و انگشتان خلل دارا هستند و با مشکل در تایپ کردن و جاری ساختن شغل‌های ظریف مواجه میگردند.

۴. فلج مغزی آتتوئید
درین نوع از عارضه، حرکات تن ناپایدار، ناهماهنگ و بی‌قاعده می‌باشند و عضله ها تن به صورت غیرارادی و غیرقابل در اختیار گرفتن در گیر انقباض و انبساط می شوند. بیماران مشکلاتی در در دست گرفتن و هماهنگی حرکات دست‌ها، پاها، شکل و لهجه دارا‌هستند. حرکات ناپایدار و ناهماهنگ بوده و ممکن میباشد به صورت چرخشی، لرزشی یا این که حرکات ناخواسته دیگر باشند. این خطاها میتوانند تماس چشمی، تایپ کردن، تناول کردن، سخن کردن و ایفا کار‌های روزانه را سخت نمایند.

۵. فلج مغزی ترکیبی
این ایراد نوعی از بیماری CP میباشد که در آن علائم و نشان‌های مختلفی از مخلوط دیگر گونه های فلج مغزی، مانند فلج اسپاستیک، فلج آتتوئید یا این که فلج آتاکتیک، در خردسال ها مشاهده می‌گردد. ضمن خطاها حرکتی و حیف کردن تعادل، فلج یا این که ضعف ماهیچه‌ها، خطاها حواسی در بصیرت، شنوایی یا این که بضاعت حرکتی هم در مریض بروز می‌نمایند.

فلج مغزی در خردسالان
این نقص‌ در خردسال ها یک ایراد حرکتی ناشی از جراحت به نصیب‌های مغز میباشد که در حین به دنیا آمدن یا این که پیشین یا این که بعداز به دنیاآمدن صورت میدهد. علل اساسی فلج مغزی در خردسال ها عبارتند از کارداران ایراد خونرسانی به مغز، عفونت‌های مغزی، زخم ناشی از ضربه یا این که تروما، کارداران ژنتیکی و اشتباهات در پرورش و تشکیل مغز. خردسال ها دچار در گیر علائمی مانند فلج یا این که ضعف عضله‌ها، عدم در اختیار گرفتن حرکات، تنش عضلانی، ناهماهنگی حرکات می گردند.


این نقص‌ در نوزاد به معنای وجود ایراد حرکتی ناشی از جراحت در نصیب‌های مغز در زمانه نوزادی میباشد.
ارتفاع قدمت خردسالان فلج مغزی
ارتفاع قدمت خردسالان دچار به‌این نقص‌ بسته به عواملی مانند شدت و نوع فلج مغزی، معیار اثر جراحت روی مغز، وجود عوارض و خطاها بهداشتی هم پا با این مشکل و دست اندرکاران مربوط به معالجه و محافظت‌های بهداشتی متعدد میباشد. اکثری از خردسالان دچار می توانند طبیعتا با ارتفاع قدمت معمول خویش معاش نمایند.

درباره‌ی کم شنوایی کودکان و نوزادان چه می‌دانید؟

۱۲۶ بازديد
زمان‌ها تصور میشد که نقص‌ معدود شنوایی در کودک ها بر تاثیر همهمه، نا ممکن میباشد و معدود شنوایی ناشی از صدای بلند صرفا در بزرگسالان ساخت می گردد. با این اکنون، پژوهش ها راس در دست گرفتن و پیشگیری از بیماری‌های متخصص اطفال آمریکا نشانه می دهد که بیش تر از ۱۲ درصد از کودک ها آمریکایی میان ۶ تا ۱۹ سال، در گیر نادر شنوایی ناشی از سر وصدا می‌باشند و این کاهش شنوایی برای حدود پنج درصد آن ها مستمر میباشد. در‌این نوشته ی علمی به تحقیق علل، علائم، طرز‌های پیش‌گیری و معالجه معدود شنوایی در خردسال ها و نوزادان می پردازیم.

نادر شنوایی در خردسالان از چه سنی آغاز میشود؟
معدود شنوایی در خردسالان از چه سنی آغاز می شود؟
نادر شنوایی در کودک ها از چه سنی آغاز میشود؟
فهمیدن این که نادر شنوایی در خردسالان از چه سنی میباشد، قادر است شغل مطالعه به‌موقع و استارت معالجه را جلوتر بیندازد و این کار طفل را از رو‌به‌رو شدن با پیامدها معدود شنوایی نجات خواهد بخشید.

در صورتی نوباوه یا این که نوزاد دارنده خصوصیت‌های استاندارد سن خویش وجود ندارد، ممکن میباشد به معدود شنوایی در گیر باشد. برای خوب پر‌نور شدن مقاله در‌صورتی‌که نوپا شما در فواصل سنی تحت یک یا این که یک‌سری گزینه از موردها مطرح گردیده را تجارب نماید، احتمال نادر شنوایی برای وی وجود دارااست:

زمان نوزادی در مسافت‌ی هنگامی به دنیاآمدن تا ۲۸ روزگی
نادر شنوایی در نوزادان در شرایطی‌که که نوزاد از بدو به دنیاآمدن با خصوصیت‌های پایین به جهان بیاید، معمولاً اجتناب‌ناپذیر میباشد:

در تاریخچه‌ی خانوادگی نوزاد اشخاص ناشنوا در نزدیکان وجود داشته باشند.
مامان در روزگار بارداری به عفونت‌های شدید مبتلاء گردیده باشد.
نوزاد هنگام به دنیا آمدن با ایرادات در جمجمه، رمز و شکل به جهان آمده باشد.
مامان در زمانه بارداری مکرر دارو‌هایی مانند آنتی‌بیوتیک‌ها یا این که دارو‌های سمی مصرف نموده باشد.
نوزاد مبتلاء به مننژیت میکروبی با وزن معدود و … به عالم بیاید.
خردسال ها در مسافت‌ی وقتی ۲۹ روزگی تا دو سال
در شکل تانی در برقراری رابطه و عدم آغاز تکلم در مفاد ذیل، به احتمال قادر بچه مبتلا ایراد نادر شنوایی حسی عصبی میباشد.

ابتلاء به عفونت‌هایی مانند مننژیت میکروبی که باعث تولید معدود شنوایی حسی عصبی میگردند.
شکستگی جمجمه یا این که داخل شدن ضربه به راز نوپا به‌طوری که به بیهوشی سبب ساز گردیده باشد.
نوباوه به زمان سه ماه یا این که بیشتر به اوتیت میانی مزمن (Otitis media) مبتلاء گردیده باشد.
کودک ها در مسافت‌ی هنگامی دو سال تا پیش مدرسه ابتدایی
دقت به علائم معدود شنوایی در کودک ها در سنین دو تا شش سال التفات بخش اعظمی دارااست. در صورتیکه این کاهش شنوایی معالجه نشود، منجر به تانی افتادن پرورش مغز و خلل در گفتار و گویش میشود. این خردسال ها با خطاها اجتماعی رو‌به‌رو خواهند شد. چون بچه درین سن همت ضعیفی را در یادگیری از خویش نشانه می دهد که سبب ساز به افت تحصیلی شدید در مکتب شود. حتی تاثیرات معدود شنوایی در خردسالان پیش دبستانی ممکن میباشد تا مقاطع پایان تحصیلی یاروهمدم آن ها باشد که به‌این مسئله ترک تحصیلی میگویند.

نوشته های شبیه
گونه های وسایل امداد شنوایی
گونه های وسایل یاری شنوایی برای شرایط‌های گوناگون
۱۴۰۱-۰۷-۱۱
معدود شنوایی خردسال ها و نوزادان
درخصوص معدود شنوایی کودک ها و نوزادان چه میدانید؟
۱۴۰۱-۰۷-۱۱
معمولاً علم‌آموزانی که با کاهش شنوایی در کلاس حاضر می گردند، کردار‌های نسبتاً غیر معقولی را از خویش نشانه می دهند، به‌طوری که استاد فکرمیکند که‌این طفل دارنده خلل در یادگیری میباشد.

علائم معدود شنوایی در خردسال ها و نوزادان
یکی مهم ترین علائم نادر شنوایی در خردسالان، تعقل در تکامل لهجه و گفتار میباشد. به‌دنبال مهمترین علائم اصلی معدود شنوایی در نوزادان و خردسال ها را به‌طور جدا از هم گزینه تحقیق قرار میدهیم:

علائم نادر شنوایی در کودک ها و نوزادان
علائم نادر شنوایی در کودک ها و نوزادان
علائم نادر شنوایی در نوزادان
از علائم نادر شنوایی در نوزادان می‌قدرت به موردها پایین اشاره نمود:

نداشتن عکس‌العمل‌هایی مانند پلک زدن، سفت مکیدن شیر و گرد شدن دیده‌ها در هنگام شنیدن صدای بلند
نداشتن عکس‌العمل‌های فوق به صدای زنگ تلفن و عدم تشخیص منبع صدا
علائم نادر شنوایی در خردسالان
بعضی از علائم معدود شنوایی در خردسالان عبارتند از:

به فردی که با آنها حرف می‌نماید، دقت نمی کنند.
عکس‌العملی به صدا‌های دور و بر مانند صدای تلفن، ندارند.
در مسافت‌ی معدود نسبت به تلویزیون می‌نشینند.
از تلویزیون، رادیو و دستگاه‌های صوتی با صدای بلند به کار گیری می‌نمایند.
راز خویش را به‌طور مداوم حرکت میدهند و نمی‌توانند منبع صوتی را تشخیص دهند.
در نمرات مکتب افت می‌نمایند (چون آنان نمی‌توانند صدای مدرس را بشنوند).
از صدای زنگ در گوش خویش (وزوز گوش) گلایه دارا هستند.
لغات را غلط تلفظ می‌نمایند.
با صدای بلند کلام می‌نمایند.
بی ملاحظه و مستعد رویاپردازی به‌حیث می‌رسند.

انواع آسم دوران کودکی

۱۲۵ بازديد
آسم زمان خردسال ها یکی‌از بیماری­ های مزمنی میباشد که ریه­ ها و مجاری تنفسی را سرگرم می­نماید و در شرایطی که طفل در معرض دست اندرکاران جایزه خاصی متخصص اطفال مانند استنشاق گرده گل، آنفو لانزا و یا این که عفونت تنفسی قرار گیرد، ریه­ ها ملتهب می­شوند و خطاها متعددی را برای تن درستی به وجود می ­آورند. این بیماری می­تواند در بازی، ورزش و خواب کودک ها تداخل ساخت و ساز نماید و چنانچه در دست گرفتن نشود سبب ساز تهاجم ها خطرناک آسم می­گردد.

عالی میباشد بدانید که بیماری آسم در زمان کودکی با آسم در بزرگسالی تفاوت متعددی ندارد، ولی با دقت به‌این قضیه که خردسال ها سیستم ایمنی بدنی ضعیفی دارا هستند، این بیماری بحران­ های متعددی را برای تندستی آنان به وجود می­ آورد. متأسفانه می بایست بدانید که آسم در زمانه کودکی قابل معالجه وجود ندارد و علائم آن می­توانند تا بزرگسالی نیز ادامه داشته باشند. البته با راه و روش شغل های مطلوب می اقتدار این بیماری را در دست گرفتن کرد تا از جراحت به تن درستی دوری خواهد شد.

گونه های آسم روزگار کودکی
نوع نخستین آسم که درین نوع بعضا از خردسالان مجاری تنفسی باریکی دارا‌هستند که در تاثیر ورود عفونت­ های ویروسی مبتلا التهاب گردیده، تنگ­خیس می­گردد و در غایت سبب ساز آسم در نوباوه می­خواهد شد. یکی‌از دلایل تنگ بودن مجاری تنفسی نوپا این میباشد که مامان در روزگار بارداری سیگار می­کشیده میباشد. این خردسال ها در هنگام بیماری عفونی مانند آنفولانزا شکننده بوده و علائم آسم را از خویش نشانه می­دهند.

نوع دوم یکی دلایل آسم در کودک ها حساسیت و آلرژی می ­باشد. نوپا در مواقعی مانند گرده­ی گل و حیوان ها که دارنده حساسیت می­باشد، علائمی آسم را آرم می­ دهد. قابلیت و امکان داراست این حساسیت را به طور ژنتیکی داشته باشند و در زمان مجال آن را نگه داشته اند. قابلیت و امکان معالجه آسم این نوع از کودک ها نقص‌ می­باشد.

دست اندرکاران ساخت آسم زمانه کودکی
در مطالعه‌هایی که طی ۲- ۱ دهه پیشین در راس پژوهش ها ایمونولوژی، آسم و حساسیت جاری ساختن گرفت معلوم شوید که فقدان فراگیری پدر و مادر، در ابتدا علل بستری شدن خردسالان مبتلا آسم شدید و وخیم در مریض‌خانه راس طبی کودک ها بوده میباشد.

عالی میباشد بدانید که انگیزه این بیماری هنوز تماما معلوم وجود ندارد البته تصور میشود موردها ذیل سبب ساز بروز این بیماری شوند:

بیماری موروثی حساسیت
پدر و مادر دچار به آسم
ابتلا به بعضا از عفونت ها مجاری تنفسی در سنین زیر
عامل ها محیطی مانند دود سیگار یا این که بقیه آلودگی­ها
ارتقا آلرژی سیستم ایمنی تن سبب میشود که ریه ­ها و مجاری تنفسی در معرض عامل ها جایزه خاص متورم گردیده و مخاط ساخت‌و‌ساز نمایند.
از دست اندرکاران دیگری که منجر بروز آسم در خردسال ها می­شوند، می­اقتدار به مورد ها تحت اشاره نمود:

عفونت­ های ویروسی مانند سرما خوردگی
قرار تصاحب کردن در معرض آلاینده­ های هوا مانند دود تنباکو
حساسیت به گرد و غبار، شوره حیوان ها خانگی، گرده گل و کپک
تغییرات آب و هوایی
علائم آسم روزگار کودکی
برخی از علائم و نشان‌های رایج آسم در خردسالان مشمول موردها پایین میباشد:

سرفه‌های مکرر که زمانی بچه شما یک عفونت ویروسی داراست بدتر میگردد.
سرفه‌های زیاد، هنگامی که نوپا شما خواب میباشد یا این که با ورزش یا این که هوای سرد تحریک می‌گردد.
صدای سوت یا این که خس‌خس هنگام بازدم
تنگی نفس
گرفتگی یا این که گرفتگی قفسه سینه
آسم زمان کودکی همینطور ممکن میباشد سبب ساز مفاد پایین گردد:

خلل خواب به جهت تنگی نفس، سرفه یا این که خس‌خس سینه
تهاجم ها سرفه یا این که خس‌خس سینه که با آنفولانزا یا این که آنفلوانزا بدتر گردد.
تأخیر در بهبود یا این که برونشیت بعد از عفونت تنفسی
اختلال تنفسی که بازدارنده بازی یا این که ورزش می شود.
خستگی، که میتواند به جهت کمبود خواب باشد.
علائم آسم از کودکی به بچه دیگر گوناگون میباشد و میتواند با سپری شد فرصت بدتر یا این که خوب خواهد شد. طفل شما ممکن میباشد صرفا یک نشان داشته باشد، مانند سرفه وقتگیر‌دوران یا این که احتقان قفسه سینه. تشخیص این‌که آیا علائم نوپا شما ناشی از آسم میباشد یا این که نه، ممکن میباشد طاقت فرسا باشد. خس‌خس عصر‌ای یا این که زمانبر و بقیه علائم مشابه آسم می تواند ناشی از برونشیت عفونی یا این که بقیه خطاها تنفسی نیز باشد.


گرده‌های گیاهان یا این که شوره حیوان ها میتواند بروز علائم آسم را در بعضا کودک ها دچار به آسم استارت یا این که بدتر نماید

رابطه حساسیت‌ با آسم زمان کودکی
حساسیت فصلی به گرده‌های جان دار در هوای آزاد که تب یونجه نیز نامیده می‌گردد، معمولاً تا‌هنگامیکه بچه شما چهار یا این که پنج ساله می‌گردد بروز نخواهد کرد، چون برای اینکه یک نوپا به گرده‌های مو جود در هوا حساسیت پیدا نماید می بایست به اندازه­ی کافی در معرض آن­ها قرار بگیرد و این می تواند برهه زمانی متعددی ارتفاع بکشد.

حدود ۷۵ تا ۸۰ از درصد خردسالان در گیر به آسم، حساسیت‌های قابل توجهی نیز دارا هستند. چنانچه بچه شما دچار به آسم میباشد و فکر‌میکنید که حساسیت داراست، عالی میباشد برای نظارت و معالجه بیشتر که ممکن میباشد به پرهیز از حمله ها آسم یاری دهد، اورا نزد یک دارای تخصص آسم و حساسیت ببرید.

رشد قد کودکان و راه‌های بهبود آن

۱۲۷ بازديد
قد بلند مدام هوا داران متعددی داشته میباشد و بیشتر پدر و مادر دوست دارا‌هستند فرزندانشان قدبلند و توانمند باشند. رویش قد کودک ها به‌طورکلی به‌تیتر نشان‌ای از سالمی در لحاظ گرفته می شود. پدر و مادر معمولاً آحاد متخصص اطفال سعی خویش را می‌نمایند تا باور نتیجه ها نمایند که فرزندانشان رویش قد نیکی دارا‌هستند. در‌این در بین استعمال از غذاها یا این که تکمیل کننده‌ها یا این که حتی داروهایی برای تقویت پرورش قد خردسالان مثلا آیتم‌هایی میباشد پدر و مادر به سراغ آنان می روند. قد بچه در لحاظ اکثر اشخاص جامعه به‌تیتر نماد‌ای از رویش عالی و موقعیت سالم کلی آنان تلقی میگردد. پس رویش قد خردسالان موضوعی اساسی برای پدر و مادر میباشد.

عامل ها زیادی در قد آخری بچه نقش دارا هستند. تصور می‌گردد که دست اندرکاران ژنتیکی ۶۰ تا ۸۰% از قد آخری شخص را گزینش می‌نمایند. دست اندرکاران محیطی خاصی مانند تغذیه و ورزش هم درصد ما‌نده را انتخاب می‌نمایند. در حالتی که خودتان و همسرتان قد بلندی ندارید و این مورد رد خانواده‌های شما هم رایج میباشد، انتظار قد خیلی بلندی را هم از فرزندتان نداشته باشید. هر کودکی از اولِ به دنیاآمدن ذیل حیث کارشناس کودک ها قرار می گیرد که بر پرورش وی پژوهش بدون نقص دارااست، البته در حالتی‌که می‌پندارید نوباوه شما به اندازه کافی پرورش نمی‌نماید و قد نمی‌کشد، عالی میباشد دراین مورد با دارای تخصص کودک ها مشاوره فرمائید.

فرایند پرورش قد خردسالان به چه شکل میباشد؟
قد بچه در یک سالگی می بایست به ۶۸-۸۱ سانتی‌متر رسیده باشد. در صورتیکه بخواهیم رویش قد در سنین متعدد را رسیدگی کنیم بایستی بگوییم که از ۱ سالگی تا بلوغ، قد اکثر اشخاص هر ساله حدود ۵ سانتی‌متر ارتقا مییابد. ولی وقتی که بلوغ استارت میشود، شخص ممکن میباشد با سرعت ۱۰ سانتی‌متر در سال قد رویش نماید. بااین‌درحال حاضر، قد کسی که با سرعت متفاوتی پرورش می‌نماید و معیار رویش در همگی اشخاص اثبات وجود ندارد. ضمن ژنتیک و خصوصیت‌های شخصی جنسیت هم پاره ای در پرورش قد کودک ها تأثیر دارااست. در‌پی تفاوت پرورش قد دحتران و پسران را با هم رسیدگی می کنیم.

پرورش قد دختران
دختران در زمان نوزادی و کودکی با سرعتی زیاد رویش می‌نمایند. همینطور زمانی که دختران به بلوغ می‌رسند، رویش آنها مجدد به صورت چشمگیری ارتقاء می یابد. برای دختران، جهش در معیار پرورش قد معمولاً در اوایل سال‌های نوجوانی استارت می شود.

دختران معمولا یک تا دو سال پیش از استارت قاعدگی جهش رویش دارا هستند. برای بیشتر دختران، بلوغ دربین ۸ تا ۱۳ سالگی و جهش رویش دربین ۱۰ تا ۱۴ سالگی چهره میدهد. آنان در یک یا این که دو سال بعد از اولی قاعدگی خویش میان ۳ تا ۶ سانتی‌متر دیگر پرورش می‌نمایند. بعداز این زمانه دختران به قد بلندمرتبه‌سالی خویش می‌رسند و دیگر رشدی حادثه نمی‌افتد.

بیشتر دختران در سن ۱۴ یا این که ۱۵ سالگی به قد والا‌سالی خویش می‌رسند. این سن بسته به هنگامی که یک دختر برای اولی‌توشه پریود می شود، میتواند تحت‌خیس هم باشد.

رویش قد پسران
رویش قد خردسال ها پسر با سرعت باورنکردنی پیش‌می‌رود که ممکن میباشد هر والدینی را متعجب نماید. در پسرها برخلاف دختران، جهش در معیار پرورش قد ممکن میباشد تا نقطه نهایی نوجوانی هم ادامه داشته باشد.

پسران در زمانه بلوغ در گیر جهش پرورش می شوند. ولی ترازو سرعت پرورش در آن ها می تواند بسیار متنوع باشد. بدین‌انگیزه که پسران در سنین گوناگون به بلوغ می‌رسند. به صورت میانگین، پسران در عصر بلوغ خویش در هرسال حدود ۷-۸ سانتی‌متر رویش می‌نمایند.

رویش قد خردسالان چه فرصت متوقف می‌گردد؟
پرورش قد دختران معمولا در ۱۴ یا این که ۱۵ سالگی یا این که تعدادی سال بعداز استارت قاعدگی متوقف میگردد و به قد پایانی و زمانه بلوغ خویش می‌رسند. باتوجه‌به پژوهش ها راءس سرویس ها بهداشت ملی ایالات متحده (NHS)، اکثر پسرها رویش خویش را تا سن ۱۶ سالگی بی نقص می‌نمایند. اما بعضی از پسرها ممکن میباشد در سال‌های پایان نوجوانی هم به رویش خویش ادامه دهند.

hight-in-teenagers
دختران تا ۱۴-۱۵ سالگی و پسران تا ۱۶ سالگی به سن والا‌سالی خویش رسیده‌اند.
ارتقاء قد بعداز سن پرورش (بلوغ)
به‌طورکلی بعداز بلوغ ارتقا قد متوقف میشود. این به این معناست که اشخاصی که به بلوغ می‌رسند یا این که اشخاص بزرگسال راه‌حل قطعی‌ برای ارتقا قد خویش ندارند. بااین‌درحال حاضر، راهکارهای خاصی وجود داراست که میتوانید در زمان زمانه نوجوانی ایفا دهید تا مطمئن گردید فرزند شما به غایت پتانسیل پرورش قد خویش خواهد رسید. شما می بایست این مورد ها را به‌تیتر یک بزرگسال ادامه دهید تا تندرست کلی خویش را بالا برده و قد خویش را محافظت نمائید.

آیا نگران کوتاهی قد فرزندت هستی؟

با کارشناس اطفال مشورت داشته باش.

مشورت کردن آنلاین پزشک اطفالدکتر اطفال

علائم بلندقد شدن بچه
بلندقدی به حالتی گفته می گردد قد شخص از معدل قد متناسب با سن خودش رفیعتر باشد. به عنوان مثال علائمی که نشانگر بلندقد شدن در بزرگسالی می‌باشند می‌قدرت به موردها ذیل اشاره نمود:

بلوغ زودرس
بیشتراز حد تعالی بودن نصیب‌هایی از تن
بیش‌فعالی
فشارخون بالا.
علائم کوتاه قد شدن طفل
کوتاه قدی یا این که رویش محصور حالتی میباشد که در آن قد شخص از معدل قد متناسب با سن خودش کوتاه‌خیس باشد. شایع‌ترین انگیزه کوتاهی قد ژنتیک میباشد. این خردسال ها عموما از والدینی متواد می شوند که قد آن‌ها کمتر از حد میانگین میباشد. صرفا حدود ۵% از کودک ها کوتاه‌قد واجد شرایط پزشکی میباشند.

قوانینی که قادر است مورد‌ساز کوتاهی قد باشد عبارت‌اند از:

سوءتغذیه، به جهت بیماری یا این که کمبود مواد پرخاصیت
نادر‌کاری تیروئید که سبب ساز به کاهش ترشح هورمون رویش می‌گردد.
تومور در غده هیپوفیز (غده هیپوفیز مسئول آزادسازی هورمون پرورش در تن میباشد)
بیماری‌های ریه، قلب، همگی، کبد یا این که دستگاه گوارش
قوانینی که بر ساخت و ساز کلاژن و بقیه پروتئین‌ها تأثیر میگذارند.

تغذیه سالم برای کودکان و نوجوانان، تأثیر غذاهای سالم در سلامت کودک

۱۲۶ بازديد

اصول تغذیه تندرست کودک ها
او‌لین نکته در تغذیه سلامت خردسال ها اعتنا به تعداد دفعات میل کردن طعام میباشد. خردسال ها به ۳ وعده غذایی مهم در روز و ۱ تا ۳ وعده در بین وعده نیاز دارا‌هستند. پدر و مادر بایستی به تندرست متخصص اطفال در میان وعده‌ها به اندازه وعده غذای اساسی دقت نمایند. تنوع در طعام منجر می‌گردد، وعده‌های غذایی خوش‌مزه و لذت‌قسمت شوند. تلاش نمایید از اشکال مجموعه‌های غذایی در نرم‌افزار غذایی بچه استعمال فرمائید.

هر خوراک ادغام منحصربه‌شخصی از مواد مفید متفاوت میباشد. در بشقاب نوباوه از درشت مغذی‌ها (کربوهیدرات و پروتئین) و ریزمغذی‌ها (ویتامین‌ها و مواد معدنی) به کارگیری فرمایید. یک بشقاب سلامت برای نوباوه بایستی هم دارنده میوه‌ها و صیفیجات باشد و هم از غلات بدون نقص و پروتئین در آن ها مصرف شود.

child-nutrition
برای تغذیه تندرست خردسال ها می بایست از دسته‌های متفاوت غذایی استفاده نمود تا نیاز تن نوپا تأمین گردد.
چه گونه عادت‌های غذایی بهتر در خردسالان را ساخت‌و‌ساز کنیم؟
یکی‌از گام‌های اصلی در تغذیه مطلوب برای خردسال ها این میباشد که به‌مرور عادات غذایی عالی را در نوپا ساخت و ساز نمایید. عالی میباشد دررابطه‌با تغذیه تندرست با طفل خویش سخن فرمائید تا فرزند شما متوجه تفاوت غذاهای سلامت و ناسالم گردد. در صورتی‌که کودکتان عادات غذایی بدی داراست، کارایی نکنید همگی این رفتارها را به طور همزمان اصلاح فرمائید. آغاز روی یک آیتم تمرکز کرده و بعد از اصلاح یک خوی سراغ عادت آینده بروید.

به دنبال مهم ترین نکات کلیدی تغذیه تندرست کودک ها و نوجوان ها را توضیح میدهیم.

۱. مصرف شکر و جایگزین‌های شکر را محصور نمایید.
غذاهایی را برای فرزند خویش تنظیم نمایید که شکر یا این که جایگزین‌های شکر را ندارند. تلاش نمایید در رژیم غذایی نوباوه مصرف قندهای تصفیه گردیده، عسل، گونه های شربت‌ها و شکر قهوه‌ای را محصور نمائید. ساکارز، گلوکز، فروکتوز و شکر سپید کلیه در تیم قندهای تصفیه گردیده قرار دارا هستند. این نوع مواد قندی کلیه کالری مشابهی دارا هستند و منجر پوسیدگی دندان نوپا می شوند.

۲. به‌مکان آب میوه به نوپا میوه بدهید.
هنگامی که طفل تشنه میباشد، به‌مکان آب میوه به وی آب بدهید. مصرف نوشیدنی را به یک استکان (۱۲۵ میلی‌لیتر) در روز محصور نمایید. به‌هیچ‌وجه از نوشیدنی‌های غیرطبیعی و شیرین گردیده استعمال نکنید. وقتی که به‌مکان نوشیدنی، از گونه های میوه‌ها در رژیم غذایی بچه استعمال می کنید، فیبر تندرست را وارد رژیم کرده و به سالم و تغذیه مطلوب برای نوباوه یاری میکنید.

یکی‌از عادات غذایی نادرست در کودک ها این میباشد که هنگام میل کردن خوراک یا این که میان وعده‌های غذایی آب میوه متعددی می خورند. این عمل سبب ساز شم سیری بچه گردیده و در اپ غذایی خلل تولید می‌نماید.

children nutrition
همت نمائید تا مکان ممکن از میوه بدون نقص به‌مکان نوشیدنی برای خردسال ها و نوجوان ها خویش استعمال نمائید.
۳. مصرف نمک را در دست گرفتن فرمائید.
سدیم ماده معدنی میباشد که برای تلاش مطلوب اعصاب و روان و ماهیچه ها مورد نیاز میباشد. البته در مصرف آن بایستی اعتنا داشت. مصرف بیش‌از‌حد نمک در خردسال ها و حتی‌د‌ر بزرگسالان منجر فشارخون بالا گردیده و خطر بیماری‌های قلبی را ارتقا میدهد. تا مکان ممکن به طفل غذاهای سلامت و معدود‌سدیم دهید.

غذاهای فرآوری گردیده و اشکال خوراکی‌های بسته‌بندی واحد سنجش بسیار متعددی نمک دارا‌هستند. کودکی که غذاهای پر نمک زیاد مصرف نماید، بدین غذاها میل پیدا کرده و در بزرگسالی در گیر چاقی و گونه های بیماری‌ها می گردد. هنگام خرید مواد غذایی به برچسب آن‌ها اعتنا نمایید و همت فرمائید محصولاتی را بخرید که سدیم پایینی دارا هستند.

جدول تحت معیار نمک مورد نیاز در سنین گوناگون را برای تغذیه سلامت خردسال ها نشانه می دهد.

سن مصرف نمک (میلی‌گرم در روز) هر مورد قاشق چایخوری نمک خوراکی ۲۳۰۰ میلی‌گرم میباشد.
۰ تا ۶ ماه ۱۱۰
۷ تا ۱۲ ماه ۳۷۰
۱ تا ۳ سال ۸۰۰
۴ تا ۸ سال ۱۰۰۰
۹ تا ۱۳ سال ۱۲۰۰
بالای ۱۴ سال ۱۵۰۰
معیار نمک ما یحتاج برای سنین متعدد
۴. چربی‌های تندرست را در رژیم غذایی قرار دهید.
چربی‌های سلامت برای خردسال ها اثر گذار بوده و می بایست در تغذیه سلامت خردسالان این نوع چربی‌ها را قرار دهید. چربی‌های تندرست اسیدهای چرب ضروری مثلا امگا ۳ و امگا ۶ دارا هستند که در تن ساخته نمی شوند. این نوع مواد می بایست از روش طعام پشتیبانی شوند. روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون، کانولا و سویا جز چربی‌های تندرست بوده و عالی میباشد خوراک را با این نوع روغن‌ها تهیه و تنظیم نمائید.

بیشتر چربی‌هایی که در دمای اتاق جامد میباشند، چربی‌های ترانس و اشباع دارا‌هستند که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را ارتقاء میدهند. تولیدها فروشگاهی مانند گونه های کیک‌ها و کلوچه‌ها دربردارنده چربی ترانس می باشند. هنگام خرید برچسب مواد غذایی را بخوانید و از خرید این نوع مواد غذایی پرهیز کنید.

۵. برای غذاهای ناسالم جایگزین سلامت پیدا فرمائید.
غذاهای فست‌فود معمولا قند، چربی و کالری بالایی دارا هستند. در‌این نوع غذاها مواد مفید بسیار نادر میباشد. البته نمی‌اقتدار این مورد را بی‌مداقه جلوه بخشید که‌این گروه از غذاها برای خردسالان بسیار وسوسه‌انگیز میباشد. به‌عوض این که فست‌فود را تماما از اپلیکیشن غذایی طفل حذف فرمائید، تلاش فرمائید تعداد وعده‌های فست‌فود در ماه را کاهش دهید و تا مکان ممکن سلامت‌ترین آنها‌را تعیین فرمایید.

در جدول تحت برخی از جایگزین‌های تندرست را برای شما بیان کرده‌ایم تا در تعیین غذاهای سلامت برای کودک ها راهنمای مفیدی داشته باشید.

غذاهای مضر غذاهایی که میتوانند جایگزین غذای ناسالم شوند.
سیب‌زمینی سرخ‌کرده سیب‌زمینی با مقداری نمک که در فر کبابی گردیده‌است.
کیم ماست و اسموتی میوه‌های نو
مرغ سرخ‌گردیده مرغ آب‌پز یا این که کبابی
دونات یا این که شیرینی پخت شیرینی خانگی با شکر کمتر
کوکی شکلاتی ادغام میوه، کارامل و کاکائو
چیپس سیب‌زمینی آجیل، چیپس صیفیجات یا این که میوه کم آب
جایگزین غذاهای مضر برای خردسال ها
در‌حالتی که نمی‌دانید غذای کودکتان دقیقا بایستی دربردارنده چه غذاهایی باشد، چه غذاهایی را نباید به کودکتان بدهید، یا این که چه مقدار از هر ماده غذایی می بایست در سبد غذایی فرزندتان باشد،می بایست با دارای تخصص تغذیه مشوت نمایید. برای این عمل شما می توانید از دارای تخصص تغذیه بهتر در
به‌شکل اینترنتی دفعه بگیرید و یا این که از سرویس ها مشورت آنلاین و تلفنی با پزشکان به کار گیری نمایید.

نکات اساسی برای بشقاب غذای تندرست خردسالان و نوجوان ها
شما به‌تیتر پدر و مادر بایستی به تغذیه نوپا خویش التفات داده و وظایفی را دراین مورد برعهده بگیرید. برخی از مهم ترین نکات تغذیه تندرست کودک ها عبارت‌اند از:

برای وعده‌های غذایی و فی مابین وعده فرصت‌های مشخصی را انتخاب فرمائید. فرصت وعده‌های غذایی می بایست برای همگی اعضای خانواده مطلوب باشد تا همه در کنار نوباوه طعام بخورید.
از غذاهای متنوع که دسته‌های غذایی متعدد را مشتمل بر خواهد شد، در نرم‌افزار غذایی طفل به کار گیری نمائید.
طعام را متناسب با سن نوباوه تنظیم نمائید. به‌تیتر‌نمونه برای پرهیز از خفگی در کودک ها خردسال طعام را تکه‌تکه یا این که پوره نمایید.
به بچه فراگیری دهید که چه طور از قاشق یا این که استکان استعمال نماید. نوباوه می بایست به‌مرور بتواند به صورت غیروابسته طعام بخورد.
در تهیه و تنظیم طعام و چینش سفره از نوباوه بخواهید، متناسب با سن خویش به شما یاری دهد.
همت نمایید از دسرهایی مانند ماست یا این که میوه به کارگیری نمایید و دسرهای مضر و فرآوری گردیده را حذف فرمایید.
کارایی فرمائید تا مکان ممکن نوپا را به غذاهای تندرست خانگی ترغیب فرمائید و از رفتن به رستوران‌های فست‌فود پرهیز کنید.

۵ نوع مهم کم خونی کودکان که باید بشناسید

۱۳۴ بازديد

معدود خونی در خردسالان متخصص اطفال یکی خطاها شایع و عظیم‌‌ای میباشد که اکثری از کودک ها را در سرتاسر دنیا به خویش دچار نموده است.

از آنجایی که کودک ها در سن پرورش قرار دارا هستند و بایستی تمامی چیز در تن آن ها به اندازه کافی و در نرمال‌ترین موقعیت ممکن خویش باشد تا شایسته ترین رویش را داشته باشند و آسیبی از این حیث آن ها وارد نشود؛ معالجه نادر خونی خردسال ها می بایست برای پدر و مادر آنان تماماً بدون شوخی و مسرانه پیگیری گردد.

در شرایطی که کودک ها معدود سن دارید و احتمال می‌دهید بدین بیماری دچار گردیده باشند، در شرایطی‌که حامله می باشید یا این که قصد بارداری دارید و می خواهید خردسال ها شما به طور کاملً تندرست به عالم بیایند و گران قدر شوند تا انتهای این نوشته‌ی علمی در کنار ما بمانید.

درپی مسئله نادر خونی خردسال ها را به صورت کامل رسیدگی کرده و کل علائم آن نحوه‌های پیشگیری و معالجه آن را برای شما تفصیل خوا هیم بخشید.

بیماری معدود خونی خردسالان چیست؟
خون مایع حیاتی و مهم تن مجموع آدم‌ها میباشد. خونی که باطن رگ‌های ما جریان دارااست از میلیون‌ها گلبول قرمز رنگ تشکیل‌شده که هر یک از گلبول‌های قرمز‌رنگ تن ما دارنده ۴ رده برای هموگلوبین می‌باشند.

درصورتی که به ساختار هموگلوبین دقت نمایید متوجه می شود که در ساختمان آن اتم‌های آهن چشم می شود.

در شرایطی که تعداد ارکان آهن در هموگلوبین خون ما کمتر از وضعیت معمولی باشد ما ما به نادر خونی از نوع فقر آهن مبتلا می شویم.


معدود خونی کودک ها
مجموعاَ نادر خونی بیماری میباشد مجموع اشخاص را میتواند سرگرم نماید و در سال‌های اخیر طیف وسیعی از اشخاص بزرگسال تا کودک ها شیرخوار را مشغول خویش نموده است.

فقر آهن از شایع‌ترین گونه های سبک‌های معدود خونی در خردسالان میباشد. فقر آهن سطح ها مختلفی دارااست و از یک کمبود آهن سطحی و خفیف تا معدود خونی فقر آهن به طور کاملً بدون شوخی و وخیم را مشمول میگردد.

نوشته های شبیه

۵ نوع اساسی معدود خونی کودک ها که می بایست بشناسید


کلیه چیز درباره سرطان خون خردسالان

در هر شکل در صورتی این بیماری چه در سطح خفیف و یا این که در سطح دورازشوخی و وخیم معالجه نشود می تواند پرورش و نمو طفل را تماماً زیر تأثیر قرار دهد.

چراکه اتم‌های آهن فرآیند جابجایی اکسیژن از ریه به سمت اندام‌ها و سلول‌های تن را تسهیل کرده و منجر میگردند تا سلول‌ها ریلکس‌خیس بتواند اکسیژن آیتم نیازشان را اخذ نمایند.

از این رو وجود آن ها به اندازه کافی در تن از ضروریات یک تن سلامت مخصوصاً برای کودک ها که در سن پرورش قرار دارا هستند، می باشد.

مقدار آهن ما یحتاج خردسالان چقدر میباشد؟
وقتی که نوزاد به جهان میاید در تن وی یه خرده آهن به طور ذخیره گردیده وجود داراست ولی نوپا برای پرورش و نمو نیاز دارااست واحد سنجش مشخصی آهن به بدنش وارد گردد این نیاز برای کودکانی که فی مابین ۷ تا ۱۲ ماه سن دارا‌هستند به مقداره ۱۱ میلی گرم برای کودک ها ۱۲ تا ۳۶ ماهه مقدار ۷ میلی گرم برای کودکانی که ۴ تا ۸ سال دارا‌هستند ۱۰ میلی گرم و برای کودکانه میان ۹ تا ۱۳ سال ۸ میلی گرم برای دخترانی که در بین ۱۴ تا ۱۸ سال دارااست ۱۵ میلی گرم و برای پسران که در بین ۱۴ تا ۱۸ سال دارا هستند مقدار ۱۱ میلی گرم میباشد.

انگیزه اینکه دختران جوان به معیار بیشتری از آهن نسبت به پسران هم سن خویش نیاز دارا‌هستند این میباشد که در آن سن نسبتاًً دختران پریود و قاعدگی را تجارب می‌نمایند و از این تنهایی هر ماه میزاره متعددی از خون و آهن تن شان را از دست میدهد به همین عامل برای جبران خون از دست رفته نیاز به مقدار بیشتری آهن نسبت به پسران دارا‌هستند

راه های افزایش قد در سنین مختلف و عوامل موثر بر رشد قد کودکان

۱۳۵ بازديد

اکثری از پدر و مادر در سنین رویش فرزندشان در‌پی روش های ارتقاء قد میباشند. ولی این کوشش محصور به پدر و مادر وجود ندارد، حتی اکثری از اشخاص بزرگسال که از قدشان راضی نیستند هم متخصص اطفال دنبال طرق برای رفیعتر شدن میباشند. دست اندرکاران ژنتیکی و محیطی هر دو بر روی قد اثر می گذارند. صراحت دارد که ژنتیک با دانش مدرن به صورت ظریف قابل تغییر‌و تحول وجود ندارد، با این درحال حاضر موقعیت محیطی اثر گذار بر رویش قد در دست بشر‌ها میباشد. براین اساس هر شخصی میتواند با غلبه بر وضعیت محیطی به ایده‌آل‌ترین حد ممکن قد خویش رسد.

در‌این نوشته‌علمی قصد داریم عامل ها و شیوه های مفید بر پرورش قد در سنین متعدد را نظارت کنیم. برای ارتقا قد میتوانید از یاری‌های دکتر معالج اطفال، پزشک تغذیه و پزشک معالج غدد سود ببرید. در میتوانید با این پزشکان به طور آنلاین، متنی یا این که تلفنی مشاوره نمائید و یا این که برای اخذ وهله اینترنتی مبادرت فرمائید.

روش های ارتقا قد در ۲ تا ۱۰ سالگی
بیشتر پدر و مادر دوست دارا‌هستند فرزندانشان قد بلند و کارکشته باشند، چون قد تحت عنوان آرم‌ای از سالمی در لحاظ گرفته میشود. پدر و مادر معمولا مجموع کوشش خویش را می‌نمایند تا اعتقادوباور نتیجه ها نمایند که فرزندانشان تندرست رویش می‌نمایند و به قد مطلوبی می‌رسند.

ژن‌ها بیشترین نقش را در گزینش قد بچه دارا هستند. با این درحال حاضر، ژنتیک صرفا عاملی وجود ندارد که بر قد تأثیر میگذارد. اکثری از عامل ها فرنگی، مانند حالت معاش و رژیم غذایی تندرست، میتوانند بر پرورش قد خردسالان تأثیر متعددی بگذارند. به این ترتیب، این قابلیت برای پدر و مادر وجود دارااست که با شیوه‌های بی آلایش، شانس پرورش و قد به پا خواستن فرزندان خویش را ارتقاء دهند.

۱. داشتن رژیم غذایی متعادل و مغذی
مهمترین استدلال محیطی در ارتقاء قد نوباوه داشتن تغذیه سلامت برای نوباوه و نوجوان میباشد. یک رژیم غذایی سلامت می بایست دربرگیرنده پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها، چربی و ویتامین‌ها به نسبت درست و متعادل باشد. همینطور مطمین گردید که نوباوه غذاهای ناسالم مانند تنقلات بسته‌بندی‌گردیده یا این که فست‌فود، آب میوه‌های شیرین گازدار و در کل غذاهای سرخ‌گردیده نمیخورد. پروتئین‌های سوای چربی بایستی به مقدار کافی همپا با صیفیجات برگ‌دار و مواد بی نیاز از مواد معدنی مانند کلسیم و پتاسیم مصرف شوند. مصرف کربوهیدرات‌های معمولی مانند پیتزا و کیک، شیرینی را هم تا حد قابلیت و امکان محصور فرمایید. عملکرد فرمائید از غذاهایی به کارگیری نمایید که روی یا این که زینک متعددی دارا‌هستند، غذاهایی مانند دانه کدو و بادام زمینی.

نقش تغذیه در ارتقاء قد طفل
رژیم غذایی، مهمترین ادله محیطی در پرورش قد خردسال ها میباشد.
۲. جاری ساختن تمرینات کششی
حرکات کششی، حتی حرکات معمولی اثر متعددی بر قد بچه دارا هستند. حرکات کششی به کشیده شدن ردیف فقرات امداد می‌نمایند و همینطور حالت تن طفل شما‌را مدام خوب می‌نمایند. برای ارتقا قد بچه حرکات ذیل را به طفل خاطر بدهید:

به طفل خویش بگویید پشت به دیوار بایستد و روی انگشتان پا قرار بایستد. به طور همزمان به وی امداد نمائید تا ماهیچه‌ها خویش را به سمت بالا بکشد.
یک کدام از دیگر از تمرینات معمولی برای کشش این میباشد که بچه روی زمین نشسته و پاهایش را از هم گشوده کرده و انگشتان هر دو پا را با دستانش لمس نماید.
یوگا نیز ورزشی میباشد که بر حرکات کششی تاکید دارااست. این ورزش خلال یاری به پرورش بیشتر خردسال ها و نوجوان ها، به قادر‌خیس شدن عضله‌ها آن ها نیز یاری می‌نماید. شما میتوانید برای ارتقا قد فرزندتان، او‌را به کلاس یوگا بفرستید.

ورزش‌هایی مانند حرکات کششی، یوگا، بارفیکس، حرکات پرشی مانند طناب زدن و شنا به ارتقا قد در خردسالان امداد متعددی می‌نمایند.

۳. معلق شدن از میله بارفیکس
ده‌ها سال میباشد که بارفیکس زدن برای رویش بیشتر قد پیشنهاد میشود. معلق شدن از میله‌ به کشیده شدن ردیف فقرات یاری می‌نماید. به غیر از معلق شدن از بارفیکس، میتوانید فرزندتان را به حرکات شنا و بارفیکس نیز تشویق نمایید. هر دو این حرکات ماهیچه ها بازو و پشت را کار کشته‌خیس می‌نمایند و تمرین‌هایی خوب برای نگهداری تناسب اندام وی می باشند.

۴. پرش و دویدن
پریدن ورزشی میباشد که قادر است به کارکرد مجموع تن یاری دهد. این ورزش که تاثیر فوق‌العاده‌ای بر قلب داراست، یک کدام از شایسته ترین ورزش‌ها برای ارتقاء قد میباشد. هنگامی که نوپا میپرد، تن تماما کشیده میشود، به این ترتیب سبب ساز رویش عمودی در بچه می‌گردد. برای این شغل کودکتان را تشویق نمائید که به صورت منظم طناب بزند.

۵. شنا
شنا کردن یکی‌از دیگر از عادت‌های تندرست میباشد که به نوباوه شما امداد می‌نماید تا فعال بماند و از ورزش کردن لذت پیروز شود. این شغل یک ورزش تک تک تن میباشد، به‌این مضمون‌ که آحاد ماهیچه‌های تن را به شایسته ترین نحو به فعالیت میگیرد. شنا به مقطع زمانبر میتواند به بچه شما یاری دهد تا هر سیرتکامل چربی مازاد را از دست بدهد و در مجموع سلامت بماند. این ورزش مشتمل بر کشش‌های متعددی به جلو میباشد که ردیف فقرات را تقویت می‌نماید و قضیه را برای داشتن بدنی بلند و سلامت آماده می‌نماید.

شنا قد بچه را بلند می نماید
شنا سبب ساز ارتقا قد کودک ها و نوجوان ها می‌گردد.
۶. خواب کافی
خواب کافی خیر صرفا برای کودک ها، بلکه برای بزرگسالان نیز حیاتی میباشد. مطمئن گردید که نوباوه در اغلب ۸ ساعت خواب کافی داشته باشد تا قد برتر و توانا‌خیس گردد. هورمون رویش در خردسال ها، فقط هنگامی ترشح میگردد که طفل می‌خوابد. همان طور که اشاره کردیم هورمون رویش نقش مستقیمی در برتر شدن فرزند شما داراست، براین اساس نادر خوابیدن یا این که خواب بد موقع به طور مداوم مسلما ایده بدی میباشد. ولی در‌حالتی که هر از یک سری گاهی طفل نادر خوابید، نیازی وجود ندارد خیلی نگران گردید.

۷. جذب ویتامین دی از فروغ خورشید
فروغ خورشید منبع خوب ویتامین D میباشد. ویتامین D به رویش عضله ها و استخوان‌ها یاری می‌نماید که سود آن رویش قد میباشد. این ویتامین همینطور به تن امداد می‌نماید تا کلسیم را از رژیم غذایی جذب نماید. همان گونه که میدانید، کلسیم ماده اساسی تولید کننده استخوان‌هاست.

برای جذب ویتامین دی بیشتر، فرزندتان را تشویق فرمائید که گوشی و بازی‌های ویدیویی را رها نماید و در فضای خارج بازی نماید. بقیه منابع ویتامین D دربرگیرنده ماهی‌های چرب و غذاهای دریایی، قارچ و زرده تخم مرغ میباشد.

ویتامین دی و ارتقاء قد در کودک ها
برای ارتقاء قد، نوپا می بایست مقدار کافی ویتامین دی اخذ نماید.
۸. سلامت نگه داشتن حالت بدنی
موقعیت بدنی نامناسب ضربه متعددی به رویش قد در خردسال ها میزند. قوز کردن یا این که خمیده ایستادن یا این که نشستن و غیره می تواند فشار غیرضروری به ردیف فقرات وارد نماید و تأثیرات منفی متعددی بر تن داشته باشد. شرایط نامناسب تن قادر است صورت ردیف فقرات بچه شما‌را تغییر و تحول دهد که ممکن میباشد پرورش او‌را به خطر بیندازد. اعتقادوباور نتیجه ها فرمایید که طفل شما خیر صرفا برای ارتقاء قد بلکه برای خودداری از هر سیرتکامل اشتباهات تن درستی وقتگیر‌دوران، شرایط بدنی قابل قبولی داشته باشد. هر توشه که اورا خمیده میبینید به وی یاد آوری فرمایید که صاف بنشیند و بایستد.

۹. به کار گیری از کامل کننده های هورمون پرورش
یک کدام از شیوه های ارتقا هورمون رویش به کار گیری از تکمیل کننده‌های هورمون رویش میباشد. تکمیل کننده‌های هورمون رویش انسانی که تحت عنوان آزادکننده‌های HGH نیز شناخته میشوند، تکمیل کننده‌های غذایی می‌باشند که به ارتقاء سطح HGH در تن یاری می‌نمایند. همانگونه که اشاره کردیم هورمون پرورش یکی کارداران مهم رویش قد در اشخاص میباشد.

شایسته ترین قرص‌های HGH مشتمل بر پیش سازهای هورمون پرورش می‌باشند که به غده هیپوفیز امداد می‌نمایند تا طبیعتا HGH بیشتری آزاد نماید. تکمیل کننده‌های هورمون پرورش مزایای دارا هستند، با این اکنون عوارض بالقوه‌ای هم دارا‌هستند که بایستی در حیث بگیرید. از این رو ابدا از این کامل کننده‌ها فارغ از مشاوره پزشک معالج اطفال، برای نوباوه خویش استعمال نکنید.

اعتنا فرمائید که فقط یکی‌از این موردها برای پرورش و ارتقا قد بچه کفاف نمی دهد. نوپا بایستی تغذیه سلامتی داشته باشد، عالی بخوابد، ویتامین دی کافی جذب نماید و ورزش و شغل کافی داشته باشد. ولی چنانچه با اعمال دادن این امور هنوز هم نگران پرورش قد کودکتان می باشید، خوب میباشد از لینک و پیوند ذیل با پزشک معالج خردسال ها در مشاوره نمائید.