چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳

دیابت خردسال ها (تیپ ۲)

۲۳۶ بازديد

دیابت خردسال ها (تیپ ۲) معمولا در اولِ نوجوانی تشخیص داده می شود. این دستور به هورمون‌هایی میباشد که در روزگار بلوغ ترشح میگردند. آنان به کار گیری از انسولین را دشوار‌خیس می‌نمایند. این مورد  متخصص اطفال در دختران التفات بیشتری دارااست.
دیابت در کودک ها و تغذیه آن ها
در تغذیه خردسالان دچار به مرض قند به موارد ذیل اعتنا فرمایید:

در کنار وعده‌های اساسی غذایی، مسلما از فی مابین وعده‌ها نیزاستفاده نمایید. تلاش نمایید در حین روز دست‌کم ۶ وعده غذایی برای بیماران دیابتی در حیث بگیرید. برای اینکه بدانید از چه خوراکی‌هایی می توانید تحت عنوان بین‌وعده به کار گیری فرمائید، مسلما با دارای تخصص مشورت کردن داشته باشید.
غذای نوباوه را با اعتنا به واحد سنجش انسولینی که اخذ می‌نماید، تهیه نمائید.
به تغذیه نوباوه پیش از خواب دقت داشته باشید. تغذیه اشتباه میتواند باعث به افت قندخون در حین شب خواهد شد.
برخی اوقات به دلایل متعدد مانند پای کوبی ولادت ناگزیر به به کارگیری از کیک، شیرینی و شربت هستیم. این خوراکی‌ها به مقدار قابل توجهی شیرین‌کننده‌های تصنعی دارا هستند. سالی یکبار مصرف این خوراکی‌ها نمی‌تواند به تندستی طفل زخم وارد نماید. اما حواستان به مقدار مصرف و تعداد جشن و پایکوبی‌هایی که در سال میگیرید، باشد. در‌این وضعیت خوب میباشد با کارشناس مشورت کردن داشته باشید تا درخصوص مقدار تزریق انسولین به شما یاری دهد.
پیش از هرگونه شغل شدید مانند تمرینات ورزشی، بچه به مواد قندی نیاز داراست. در غیر این شکل افت قند خون صورت خواهد اعطا کرد. عالی میباشد زمان مجال شغل ورزشی طفل بیشتر از یک ساعت نباشد.
دیابت در خردسال ها چه طور تشخیص داده می‌گردد؟
در‌صورتی‌که بچه شما جزء تیم‌های پرخطر میباشد، اعتنا به علائم نمی‌تواند راهکار مطمئنی برای تشخیص قند خون بالا در آن‌ها باشد.

شایسته ترین رویه تست خون میباشد. تست قند خون می تواند دربرگیرنده موردها تحت باشد:

تست A1C
تست قندخون ناشتا (fbs)
تست تحمل گلوکز(OGTT)
تست قند خون دوساعته (2hpp)
تست قند خون تصادفی
آیا دیابت در خردسالان معالجه قطعی دارااست؟
دیابت در کودک ها و بزرگسالان معالجه قطعی ندارد. البته خبر عالی این میباشد که به راحتی می توانید آن را پایین در دست گرفتن درآورید و یک معاش طبیعی داشته باشید. برای این مراد صرفا بایستی کوشش فرمایید سلامت معاش فرمائید. متخصصان غدد و تغذیه در این مورد می توانند به شما یاری نمایند.
تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.