چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳

علائم پرولاپس رکتوم

۲۳۴ بازديد

علائم پرولاپس رکتوم
آرم اساسی افتادگی رکتوم برجستگی بخشی یا این که تک تک پوشش راست روده از روش اسفنکتر مقعدی نوپا میباشد. گاهی ممکن میباشد عده‌ای قرمز رنگ تیره که از مقعد خارج متخصص اطفال  زده میباشد را ملاحظه کنید.

وقتی که بچه فشار متعددی وارد می‌نماید، ممکن میباشد خون یا این که مخاط را درین بخش ببینید. علائم دیگر ممکن میباشد مشمول مورد ها ذیل باشد:

بی از روی میل مدفوع (نشت مدفوع از مقعد)
حس سیری و بی اشتهایی
عدم توان در تخلیه بی نقص مدفوع از روده
خارش یا این که تحریک مقعدی
معمولا این مجموعه از خردسال ها بوسیله خانواده به پزشکان زیادی مراجعه کرده و داروهای ملین متفاوتی را نیز مصرف می‌نمایند که صرفا در برهه زمانی کوتاهی تاثیرگذار میباشد و بعد از مدتی مجددا همین علائم را تجربیات خواهند کرد.

چه عواملی سبب به پرولاپس رکتوم می شود؟
افتادگی وقتی صورت می دهد که عضله ها و رباط‌هایی که از راست روده نگهداری و جانبداری می‌نمایند، ضعیف شوند. بعضا از عواملی که می تواند سبب به اینگونه عارضه‌ای خواهد شد مشمول موردها ذیل میباشد:

فشار آوردن هنگام سرویس بهداشتی رفت
یبوست مزمن
اسهال وخیم یا این که مزمن
سو تغذیه
فیبروز سیستیک
وضعیت عصبی مانند زخم دیدگی نخاعی
بیماری هیرشپرونگ یا این که بقیه ناهنجاری‌های روده والا و لگن
نفوذ مقعدی مانند سو به کار گیری جنسی
تشخیص پرولاپس رکتوم
هنگامی که به دکتر معالج و جراح اطفال مراجعه میکنید، آغاز جهت تشخیص معاینات فیزیکی را جاری ساختن می دهد. دکتر معالج رکتوم را از لحاظ سست شدن بافت، خون‌ریزی و ترازو برخورد اسفنکتر پژوهش می‌نماید.

گاهی ممکن میباشد برای تشخیص ظریف آزمایشات دیگری برای مثال اشعه ایکس، کپی توموگرافی (CT)، تصویربرداری مغناطیسی (MRI) یا این که رادیولوژی را برای نظارت ایرادات دیگر پیشنهاد می‌نماید.


با اعمال یک آزمایش و آندوسکوپی چین‌های متعددی را درون روده مشاهده می‌نمایند و پرولاپس رکتوم تشخیص داده میشود.

چنانچه قطر چین تا حد ۴ میلی‌متر باشد، با تزریق ماده اسکلروزان دربین لایه مخاطی و عضلانی از پوست محیط مقعد سوزنی که وارداتی و تزریق اعمال میشود، در غایت باعث به چسباندن آنان به یکدیگر می‌گردد و بازدارنده افتادگی رکتوم گردد.
تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.