شنبه ۲۲ اردیبهشت ۰۳

التهاب ملتحمه نوزادان چیست؟

۲۱۰ بازديد

زالتاب ملتحمه نوزادان تورم یا این که عفونت غشایی میباشد که پلک ها و قسمت سپید دیده ها را می پوشاند. احتمال بروز التهاب ملتحمه نوزادان زیاد میباشد. التهاب ملتحمه نوزادان معمولا قابل سرایت میباشد؛ با این هم اکنون یک عفونت خفیف در لحاظ گرفته میشود هر یکسری در صورتیکه ظواهر آن بسیار خطرناک به لحاظ می‌آید. در حالتی که متوجه علائم التهاب ملتحمه در نوزاد خویش گردیده اید به دکتر معالج رجوع‌نمایید. التهاب ملتحمه نوزادان در مواقعی به خودی خویش برطرف میشود و در مفاد دیگر به معالجه نیاز متخصص اطفال  داراست.

التهاب ملتحمه نوزادان: علل
التهاب ملتحمه نوزادان عموما در تاثیر عامل ها تحت ساخت و ساز می‌گردد:

انسداد مجرای اشکی
قطره های چشمی آنتی بیوتیکی که فورا بعداز میلاد به کار گیری میگردند.
عفونت ناشی از باکتری ها یا این که ویروس ها
باکتری هایی که طبیعتا در واژن خانم ها زیست می نمایند ممکن میباشد در طی وضع حمل به نوزاد منتقل گردیده و موجب التهاب ملتحمه نوزادان گردند. جراحت های چشمی دورازشوخی تری که ممکن میباشد در زمان وضع حمل دیده ها را سرگرم نمایند دربرگیرنده:

سوزاک و کلامیدیا: این عفونت ها در تاثیر تماس جنسی منتقل میشوند.
ویروس هایی که موجب هرپس تناسلی و دهانی میگردند: این عامل ها عفونی موجب زخم چشمی شدید می شوند. عفونت های چشمی ناشی از هرپس سرایت کمتری در مقایسه با عفونت های ناشی از سوزاک و کلامیدیا دارا هستند.
مامان ممکن میباشد حین وضع حمل علائمی را ظواهر نکرده باشد. ولی همچنان ممکن میباشد ناقل ویروس ها یا این که باکتری هایی باشد که موجب التهاب ملتحمه نوزادان می‌شوند. برای یپشگیری از بروز التهاب ملتحمه نوزادان از این شیوه، دکتر معالج قطره ها یا این که پمادهای آنتی بیوتیکی را فورا بعداز به دنیاآمدن تجویز می نماید. در مورد ها این معالجه خویش موجب التهاب ملتحمه نوزادان در تاثیر تماس با مواد شیمیایی میشود که معمولا به خودی خویش برطرف میشود. پزشکان همینطور غربالگری هایی برای بیماری های مقاربتی در خانم های حامله جاری ساختن میدهند که با معالجه عفونت در ما‌درها از بروز التهاب ملتحمه نوزادان پیشگیری می نمایند.

التهاب ملتحمه نوزادان: علائم
التهاب ملتحمه نوزادان موجب ترشحاتی از دیده ها ظرف1-2 هفته پس از به دنیا آمدن می‌شود. پف کردن، قرمزی و آلرژی به درد پلک ها از سایر علائم التهاب ملتحمه نوازادان میباشند. در التهاب ملتحمه نوزادان، ترشحات ممکن میباشد به طور آبکی، خونی یا این که چرک آلود مانند باشند. در مواقعی ممکن میباشد التهاب ملتحمه نوزادان موجب آلرژی به نوروفروغ در آن‌ها شود. التهاب ملتحمه نوزادان ممکن یک یا این که هر دو دیده را سرگرم نماید.

التهاب ملتحمه نوزادان: آزمایش ها و معاینات
در حالتی‌که تصور شما این میباشد که نوزاد به التهاب ملتحمه در گیر شد‌ه‌است سریعا به دکتر معالج رجوع‌نمایید. بقیه حالت های بدون شوخی نیز ممکن میباشد علائم شبیه التهاب ملتحمه نوزادان را منجر گردند به این ترتیب نوزادانی که در گیر درد شدید، آلرژی به روشنایی، تورم دور و بر دیده ها میگردند بایستی گزینه معاینه قرار گیرند. دکتر برای تشخیص التهاب ملتحمه نوزادان دیده آنها‌را معاینه می نماید. در صورتی دیده شرایط نرمالی نداشته باشد، آزمایش های تحت اجرا میگیرند:

کشت ترشحات دیده برای یافتن باکتری یا این که ویروس ادله
آزمایش دریچه چراغ برای یافتن زخم وارده به سطح کره دیده
التهاب ملتحمه نوزادان: معالجه
التهاب ملتحمه نوزادان که در تاثیر استعمال از قطره هنگام به دنیا آمدن ساخته شده است به خودی خویش معالجه می‌شود. اگر که انسداد مجرای اشکی برهان التهاب ملتحمه نوزادان باشد، ماساژ ملایم میان دیده ها و حوزه‌ بینی با آب ولرم می‌تواند در معالجه التهاب ملتحمه نوزادن امداد کننده باشد. این عمل معمولا پیش از استارت مصرف آنتی بیوتیک ها برای معالجه التهاب ملتحمه نوزادن ایفا میگیرد. در شرایطی که انسداد با سپری شد 1سال برطرف نشود، جراحی برای معالجه التهاب ملتحمه نوزادان اجرا می گردد.

آنتی بیوتیک ها اکثر وقت ها برای معالجه التهاب ملتحمه نوزادان که از باکتری ها ناشی گردیده است به شغل میروند. قطره های چشمی و پمادها اکثر وقت ها به این مراد گزینه استعمال قرار میگیرند. قطره های چشمی آب نمک نیز برای رفع ترشحات رنگ زرد چسبناک در التهاب ملتحمه نوزادان مصرف می‌شوند.

بعضا قطره های چشمی یا این که پمادهای ضد ویروس نیز برای معالجه التهاب ملتحمه نوزادان که از عفونت های هرپسی ناشی گردیده اند به شغل میروند.

التهاب ملتحمه نوزادان: اثار
برخی از اثار التهاب ملتحمه نوزادن مشمول موردها تحت هستند:

نابینایی
التهاب در عنبیه
اسکار یا این که حفره در قرنیه (ساختار شفافی که قسمت رنگی دیده را پوشانده میباشد)

قرص تاوانکس 750 برای چیست؟ قرص تاوانکس 750 یک داروی ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAID) می‌باشد که از ماده موثره تاولیدین سودیوم به عنوان یک مهارکننده سیکلواکسیژناز نوع ۲ (COX-2) استفاده می‌کند. COX-2 یک آنزیم است که در مسیر تولید پروستاگلاندین‌ها، مواد شیمیایی با اثرات التهابی، دردزا و تب‌آور نقش دارد. با مهار کردن COX-2، تاولید پروستاگلاندین‌ها کاهش می‌یابد و این موجب کاهش التهاب، درد و تب می‌شود.

 

قرص تاوانکس 750 برای درمان و کنترل درد و التهابات مرتبط با شرایط مختلف از جمله التهابات مفصلی مانند آرتریت، التهاب عضلات، دردهای پس از عمل جراحی و دیگر وضعیت‌های التهابی به کار می‌رود. این دارو توسط پزشکان به عنوان یک ابزار موثر در کاهش درد و بهبود وضعیت التهابی برخی از بیماران تجویز می‌شود. با این حال، مصرف این دارو نیاز به تجویز و نظارت پزشک دارد و ممکن است در موارد خاص یا در صورت وجود عوارض جانبی، پزشک تغییرات لازم را در دوز و مدت زمان مصرف تاوانکس 750 مشخص کند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.