سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

پیشگیری از بروز تبخال دهانی کودکان

۲۰۵ بازديد

پیشگیری از بروز تبخال دهانی بچه
یک بوسهٔ‌ کوتاه با لبی آلوده و کثیف، صرفا چیزی میباشد که برای جابجایی ویروس تبخال ما یحتاج میباشد، پس در‌حالتی متخصص اطفال  که شما تبخال دهانی دارید:

تا زمانی تبخال از در بین می‌رود از بوسیدن نوپا دوری کنید، به ویژه در صورتی‌که وی هنوز نوزاد میباشد.
در شرایطی که فرزندتان بچه تحت 1‌سال میباشد، میتوانید یک ماسک جراحی را برای پوشاندن تبخال روی صورتتان بگذارید.
از استعمال از جام‌ها و ظروف غذای مشترک دوری کنید.
البته درصورتی که کودکتان تبخال دهانی دارااست:

دست‌هایش را تروتمیز بشویید.
کوشش فرمایید نگذارید تبخال را بکند.
برای پیشگیری از دست زدن و کندن تبخال کوشش نمایید هنگامی خوابیده به دست‌هایش دستکش یا این که جوراب بپوشانید.
اذن ندهید اثاثیه‌بازی‌هایش را با خردسالان دیگر به اشتراک بگذارد.
اذن ندهید که کسی از استکان‌ها یا این که ظروف غذای وی به کارگیری نماید.
اذن ندهید که کودک ها دیگر را ببوسد.
همینطور هنگامی کودکی به ویروس تبخال کثیف شد، قرار به دست آوردن در معرض روشنایی خورشید قادر است موجب شعله‌ور شدن تبخال گردد. بدین ترتیب، در‌حالتی که با تبارک‌خیس شدن فرزندتان به حیث رسید که مستعد تبخال زدن میباشد، حفظ در مقابل نوروفروغ خورشید تامل بسیار خیر میباشد. کلاه کناره‌دار و مرطوب‌کنندهٔ‌‌ لب به مراقبت از وی یاری می‌نمایند.
راهکارهای معالجه خانگی سرما خوردگی و آنفلوانزا در کودک ها
برخی از پدر و مادر هنگامی فرزندشان سوز‌و‌سرما میخورد، بلافاصلهً به کودکشان دارو میدهند ولی پزشکان طب اطفال هشدار میدهند که داروهای فارغ از ورژنٔ گوناگون برای معالجه سرفه یا این که آنفولا‌نزا خردسالان مؤثر نیستند و میتوانند برای کودک ها ذیل شش سال خطرناک باشند. البته این بدان شکل وجود ندارد که کودکتان بایستی درد و اندوه ناشی از بیماری را تحمل نماید. نخستین از همگی می بایست به پزشک معالج اطفال مراجعه گردد تا نوع بیماری نوباوه مشخص و معلوم خواهد شد و آنگاه پزشک معالج ممکن میباشد محافظت‌های خانگی ملایم و ایمنی را به شما پیشنهاد نماید که گرچه مجال بیماری کودکتان را که زمانٔ آن معمولاً ۱۰ روز ارتفاع میکشد کوتاه‌خیس نخواهد کرد، ولی ممکن میباشد حالا همگانی اورا خوب نمایند. درین مقاله می توانید با این راهکارها آشنا گردید.

استراحت زیاد
جنگٔ تن با عفونت و بیماری به انرژی نیاز دارااست و این میتواند یک نوباوه یا این که بزرگسال را بسیار خسته نماید. وقتی که فرزندتان استراحت می‌نماید، در بنا شده در هم اکنون بهبود میباشد و این دقیقاً به عبارتی کاری میباشد که بایستی ایفا دهد. براین اساس، محل ریلکس و آرامی برای استراحت طفل آماده نمائید و کار‌های آرامی برای مشغول نگه داشتن وی تعیین فرمائید. برای مثال به فرزندتان اذن دهید فیلم‌ و برنامه کودک گزینه عشق‌اش را تماشا نماید یا این که یک نرم افزار بازی مطلوب را یک توشه دیگر بازی نماید. همینطور میتوانید یک بسته مدادرنگی تازه و ورقه و یا این که یک کتاب رنگ‌آمیزی برای وی بخرید و حتی یک جورچین نیز در رختخواب قابل حل شدن میباشد.

البته برای استراحت کردن لزوماً نباید بچه در رختخواب بماند و گاهی یک تغییر و تحول دور و بر هم اثر گذار میباشد. در حالتی که هوا بهتر میباشد می توانید مکان راحتی در تراس، حیاط یا این که بالکن منزل برای نشستن و استراحت نوپا فراهم نمایید. در درون منزل نیز میتوانید در جایی درگیر‌کننده‌خیس از تخت خودش مثل یک کنارهٔ دنج را برای وی مهیا نمایید، برای مثالً یک خیمه در اتاق نشیمن بزنید و یا این که با یک‌سری بالش، قلعهٔ بالشی گرم و نرمی برایش بسازید.

در صورتیکه استراحت کردن برای فرزندتان مشقت بار میباشد، یکسری کتاب به تختش ببرید و در بغلتان برایش کتاب بخوانید. به وی یکسری شعر کودکانه خاطر بدهید یا این که برایش ماجرا‌ تعریف و تمجید فرمائید.

بخور و خزینه بخار
تنفس هوای مرطوب به شل و ول شدن مخاط مو جود در مجاری بینی امداد می‌نماید. گرمابه آب گرم خلال این فعالیت، این مزیت اضافه‌ را داراست که برای فرزندتان وقار‌نصیب میباشد. البته در حالتی که فرزندتان سوابقٔ آسم یا این که بیماری‌های شبیه دارااست، پیش از به کارگیری از خزینه بخار با دکتر بچه مشاوره فرمائید.

فرزندتان را در یک گرمابه آکنده از بخار آب گرم و اما دارنده تهویهٔ هوا گرمابه دهید. اذن دهید فرزندتان تا هر فرصت که دوست دارااست و ذیل بررسی شما در خزینه بازی نماید، مگر اینکه بچه به اندازه‌ای بلندمرتبه گردیده باشد که خودش بتواند فارغ از بروز خطری گرمابه نماید. در شرایطی که وقت قابل قبولی برای گرمابه وجود ندارد، می توانید آب داغ را در وان یا این که دوش گشوده بگذارید، در خزینه را ببندید و با فرزندتان تعدادی دقیقه در بخار خزینه بنشینید. همینطور بد وجود ندارد در صورتی چندین کتاب نیز یاور خودتان ببرید و یاور هم به عکس‌هایش نگاه فرمایید.

همینطور میتوانید یک دستگاه رطوبت‌ساز یا این که بخور سرد را در اتاق وی پر‌نور فرمایید. ولی در شکل وجود دیگر ایرادات تنفسی مثل آسم مایحتاج میباشد پیش از به کارگیریٔ بخور سرد یا این که گرم با دکتر معالج بچه سخن نمایید. همینطور بسیار اصلی میباشد که دستگاه رطوبت‌ساز را هر روز به طور کاملً منزه و کم آب فرمائید، چون کپک و باکتری‌ها می توانند در باطن آن تجمع نمایند و آنگاه هنگامی دستگاه را پر‌نور میکنید در هوا پخش شوند.

قطره و پوآر بینی
هنگامی نوپا‌ها خرد‌خیس از آن میباشند که بینی خویش را بهتر پاک نمایند، می‌قدرت بینی آن‌ها را با قطرهٔ بینی سالین یا این که پوآر بینی منزه کرد. عملکرد فرمایید حدود ۱۵ دقیقه پیش از تغذیه از پوآر بینی به کارگیری فرمائید و حتی در حالتی که فرزند شما والا‌خیس میباشد و مشکلی با این نحوه ندارد، هیچ دلیلی نیست که از آن استعمال نکنید. البته خیلی مراقب باشید که هیچ گاه گوش تمیز‌کنی را باطن شکاف‌های بینی کودکتان نکنید. برای یادگرفتن به کارگیری از پوآر و نظافت کردن بینی کودکتان می توانید مقاله مارا دراین باره بخوانید.

همینطور بینی فرزندتان را بیشتراز دو توشه در روز با مکش پاک نکنید، وگرنه ممکن میباشد پوشش داخلی آن را تحریک نمائید و بیشتراز چهار روز پی در پی هم از قطرهٔ سالین به کارگیری نکنید، چون این فعالیت قادر است به گذر زمان بینی او‌را کم آب و وضع و اوضاع را بدتر نماید.

از اسپری‌های ضداحتقان بینی هم برای نوپا یا این که فرزندان خردسال خویش به کارگیری نکنید. پزشکان آنها‌را برای خردسال ها تحت شش سال سفارش نمیکنند و معمولاً آنان‌را برای طفل‌های والا‌خیس نیز توصیه نمیکنند. اسپری‌های بینی مؤثر نیستند و میتوانند تاثیر بازگشتی داشته باشند و در سود در درازمدت سبب ارتقاء احتقان شوند.

v       

اسم قرص های درمان بوی دهان بسیار متفاوت است. این قرص‌ها معمولاً به منظور کنترل و کاهش بوی نامطبوع دهان و همچنین تسکین مشکلات مرتبط با آن تولید می‌شوند. یکی از اجزای مهم این قرص‌ها عموماً مواد ضد‌باکتریایی یا ضد میکروبی می‌باشد که به کاهش رشد و فعالیت باکتری‌ها در دهان کمک می‌کند. علاوه بر این، برخی از قرص‌های درمان بوی دهان دارای مواد ضد‌التهابی هستند که به تسکین التهاب‌ها و تحریک‌های موجود در دهان کمک می‌کنند.

 

با استفاده از این قرص‌ها، می‌توان بهبود قابل توجهی در بوی دهان داشت و از احساس ناراحتی و ناخوشایند آن جلوگیری کرد. با این حال، مهم است که قبل از استفاده از هر گونه دارو یا مکمل، دستورالعمل‌ها و توصیه‌های پزشک خود را مطالعه کرده و در صورت لزوم با او مشورت نمایید. همچنین، اطمینان حاصل کنید که محصولاتی که استفاده می‌کنید، از منابع معتبر و با کیفیت تأیید شده‌اند تا به بهترین نتایج و اثرات ممکن دست یابید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.