چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

انواع آسم دوران کودکی

۱۲۶ بازديد
آسم زمان خردسال ها یکی‌از بیماری­ های مزمنی میباشد که ریه­ ها و مجاری تنفسی را سرگرم می­نماید و در شرایطی که طفل در معرض دست اندرکاران جایزه خاصی متخصص اطفال مانند استنشاق گرده گل، آنفو لانزا و یا این که عفونت تنفسی قرار گیرد، ریه­ ها ملتهب می­شوند و خطاها متعددی را برای تن درستی به وجود می ­آورند. این بیماری می­تواند در بازی، ورزش و خواب کودک ها تداخل ساخت و ساز نماید و چنانچه در دست گرفتن نشود سبب ساز تهاجم ها خطرناک آسم می­گردد.

عالی میباشد بدانید که بیماری آسم در زمان کودکی با آسم در بزرگسالی تفاوت متعددی ندارد، ولی با دقت به‌این قضیه که خردسال ها سیستم ایمنی بدنی ضعیفی دارا هستند، این بیماری بحران­ های متعددی را برای تندستی آنان به وجود می­ آورد. متأسفانه می بایست بدانید که آسم در زمانه کودکی قابل معالجه وجود ندارد و علائم آن می­توانند تا بزرگسالی نیز ادامه داشته باشند. البته با راه و روش شغل های مطلوب می اقتدار این بیماری را در دست گرفتن کرد تا از جراحت به تن درستی دوری خواهد شد.

گونه های آسم روزگار کودکی
نوع نخستین آسم که درین نوع بعضا از خردسالان مجاری تنفسی باریکی دارا‌هستند که در تاثیر ورود عفونت­ های ویروسی مبتلا التهاب گردیده، تنگ­خیس می­گردد و در غایت سبب ساز آسم در نوباوه می­خواهد شد. یکی‌از دلایل تنگ بودن مجاری تنفسی نوپا این میباشد که مامان در روزگار بارداری سیگار می­کشیده میباشد. این خردسال ها در هنگام بیماری عفونی مانند آنفولانزا شکننده بوده و علائم آسم را از خویش نشانه می­دهند.

نوع دوم یکی دلایل آسم در کودک ها حساسیت و آلرژی می ­باشد. نوپا در مواقعی مانند گرده­ی گل و حیوان ها که دارنده حساسیت می­باشد، علائمی آسم را آرم می­ دهد. قابلیت و امکان داراست این حساسیت را به طور ژنتیکی داشته باشند و در زمان مجال آن را نگه داشته اند. قابلیت و امکان معالجه آسم این نوع از کودک ها نقص‌ می­باشد.

دست اندرکاران ساخت آسم زمانه کودکی
در مطالعه‌هایی که طی ۲- ۱ دهه پیشین در راس پژوهش ها ایمونولوژی، آسم و حساسیت جاری ساختن گرفت معلوم شوید که فقدان فراگیری پدر و مادر، در ابتدا علل بستری شدن خردسالان مبتلا آسم شدید و وخیم در مریض‌خانه راس طبی کودک ها بوده میباشد.

عالی میباشد بدانید که انگیزه این بیماری هنوز تماما معلوم وجود ندارد البته تصور میشود موردها ذیل سبب ساز بروز این بیماری شوند:

بیماری موروثی حساسیت
پدر و مادر دچار به آسم
ابتلا به بعضا از عفونت ها مجاری تنفسی در سنین زیر
عامل ها محیطی مانند دود سیگار یا این که بقیه آلودگی­ها
ارتقا آلرژی سیستم ایمنی تن سبب میشود که ریه ­ها و مجاری تنفسی در معرض عامل ها جایزه خاص متورم گردیده و مخاط ساخت‌و‌ساز نمایند.
از دست اندرکاران دیگری که منجر بروز آسم در خردسال ها می­شوند، می­اقتدار به مورد ها تحت اشاره نمود:

عفونت­ های ویروسی مانند سرما خوردگی
قرار تصاحب کردن در معرض آلاینده­ های هوا مانند دود تنباکو
حساسیت به گرد و غبار، شوره حیوان ها خانگی، گرده گل و کپک
تغییرات آب و هوایی
علائم آسم روزگار کودکی
برخی از علائم و نشان‌های رایج آسم در خردسالان مشمول موردها پایین میباشد:

سرفه‌های مکرر که زمانی بچه شما یک عفونت ویروسی داراست بدتر میگردد.
سرفه‌های زیاد، هنگامی که نوپا شما خواب میباشد یا این که با ورزش یا این که هوای سرد تحریک می‌گردد.
صدای سوت یا این که خس‌خس هنگام بازدم
تنگی نفس
گرفتگی یا این که گرفتگی قفسه سینه
آسم زمان کودکی همینطور ممکن میباشد سبب ساز مفاد پایین گردد:

خلل خواب به جهت تنگی نفس، سرفه یا این که خس‌خس سینه
تهاجم ها سرفه یا این که خس‌خس سینه که با آنفولانزا یا این که آنفلوانزا بدتر گردد.
تأخیر در بهبود یا این که برونشیت بعد از عفونت تنفسی
اختلال تنفسی که بازدارنده بازی یا این که ورزش می شود.
خستگی، که میتواند به جهت کمبود خواب باشد.
علائم آسم از کودکی به بچه دیگر گوناگون میباشد و میتواند با سپری شد فرصت بدتر یا این که خوب خواهد شد. طفل شما ممکن میباشد صرفا یک نشان داشته باشد، مانند سرفه وقتگیر‌دوران یا این که احتقان قفسه سینه. تشخیص این‌که آیا علائم نوپا شما ناشی از آسم میباشد یا این که نه، ممکن میباشد طاقت فرسا باشد. خس‌خس عصر‌ای یا این که زمانبر و بقیه علائم مشابه آسم می تواند ناشی از برونشیت عفونی یا این که بقیه خطاها تنفسی نیز باشد.


گرده‌های گیاهان یا این که شوره حیوان ها میتواند بروز علائم آسم را در بعضا کودک ها دچار به آسم استارت یا این که بدتر نماید

رابطه حساسیت‌ با آسم زمان کودکی
حساسیت فصلی به گرده‌های جان دار در هوای آزاد که تب یونجه نیز نامیده می‌گردد، معمولاً تا‌هنگامیکه بچه شما چهار یا این که پنج ساله می‌گردد بروز نخواهد کرد، چون برای اینکه یک نوپا به گرده‌های مو جود در هوا حساسیت پیدا نماید می بایست به اندازه­ی کافی در معرض آن­ها قرار بگیرد و این می تواند برهه زمانی متعددی ارتفاع بکشد.

حدود ۷۵ تا ۸۰ از درصد خردسالان در گیر به آسم، حساسیت‌های قابل توجهی نیز دارا هستند. چنانچه بچه شما دچار به آسم میباشد و فکر‌میکنید که حساسیت داراست، عالی میباشد برای نظارت و معالجه بیشتر که ممکن میباشد به پرهیز از حمله ها آسم یاری دهد، اورا نزد یک دارای تخصص آسم و حساسیت ببرید.
تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.