یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

عمل قلب باز نوزاد راهی برای درمان نقایص مادرزادی قلب

۱۱ بازديد
احتمالا وقتی که پزشک معالج از فعالیت قلب گشوده نوزاد حرف نموده است، بسیار نگران گردیده‌اید. این جراحی تهاجمی بوده، ولی داده های عددی توفیق آن بالا میباشد. در‌صورتی‌که قرار میباشد برای فرزند متخصص اطفال شما کار قلب گشوده صورت پذیرد، درین مقاله یاروهمدم ما باشید. پیرو توضیح میدهیم که جراحی قلب گشوده نوزاد چیست؟ چه هنگامی می بایست این فعالیت صورت بپذیرد؟ پروسه جاری ساختن جراحی به چه شکل میباشد؟ چه‌گونه نوزاد را برای این شغل مهیا کنیم؟ آیا روزگار نقاهت زمانبر داراست؟ عوارض و مخاطرات این جراحی چیست؟ این جراحی چقدر هزینه داراست؟

درصورتی‌که نوزاد شما مبتلا نقص‌ قلبی میباشد، در سریع‌ترین مجال با پزشک معالج قلب مشورت کردن داشته باشید. شما می توانید از روش وبسایت با شایسته ترین متخصصان رابطه برقرار فرمایید. در خلال سیستم گزینش وقت حضوری قابلیت مشورت کردن آنلاین و تلفنی وجود دارااست.

فعالیت قلب گشوده نوزاد چیست؟
گاهی ممکن میباشد نوزاد با نقص‌ قلبی به عالم بیاید. والدینی که نوزاد آن ها در گیر نقص قلبی میباشد، نگرانی متعددی برای کار قلب گشوده نوزاد دارا هستند. البته می بایست بگوییم از هر ۱۰۰ نوزاد یک نفر در گیر نقایص مادرزادی قلب میباشد. بعضی از این بیماری‌ها خفیف بوده و با تشخیص به‌موقع ریلکس معالجه میشوند. نیمی از این بیماری‌های قلبی شدید در لحاظ گرفته گردیده و می بایست مداخله پزشکی صورت بپذیرد.

در اکثری از مواقع پزشک معالج برای جراحی قلب گشوده توصیه میدهد که طاقت نمایید تا نوزاد والا خواهد شد. ولی گاهی تعقل در جراحی منجر بروز خطاها تندستی می شود. درین حالت فعالیت قلب گشوده نوزادان برای کودک ها ذیل ۶ ماه جاری ساختن می شود.

برای جراحی قلب گشوده، قفسه سینه گشوده گردیده و در حین کار از دستگاه بای‌پس قلبی ریوی استعمال می گردد. این دستگاه وظیفه قلب و ریه‌ها را جاری ساختن می دهد. دستگاه بای‌پس قلب خون و اکسیژن را به سراسر تن می رساند.


در اکثری از مواقع دکتر برای جراحی قلب گشوده سفارش میدهد که طاقت نمایید تا نوزاد تعالی گردد.
چه وقتی کار قلب گشوده نوزاد جاری ساختن می گردد؟
معمولا برای اصلاح یا این که ترمیم بیماری های مادرزادی قلب در نوزادان، فعالیت قلب گشوده ایفا می‌گردد. ممکن میباشد پزشک معالج در مفاد تحت جراحی قلب گشوده را برای نوزاد تحت ۶ ماه پیشنهاد نماید:

دلایل جراحی قلب گشوده توضیحات
نقایص سپتوم دهلیزی در دو حفره بالای قلب دیواره‌ای وجود دارااست. در تن میلاد این دیواره دارنده یک رخنه‌ بوده و بعداز میلاد بسته می گردد. البته در‌این بیماران رخنه‌ بسته نمیشود.
تترالوژی فالوت درین بیماری رگ‌های خونی باریک می‌گردد. در میان دو حفره ذیل قلب ترک بزرگی به وجود می آید و عضله مرتبط با پمپاژ سمت راست قطور می شود.
جابه‌جایی شریان‌های مهم نوعی نقص بغرنج قلبی میباشد. درین نقص دو رگ خونی متصل به قلب در جهت خطا قرار دارا هستند.
نقایص سپتوم بطنی در‌این بیماران دیواره در میان دو بطن رخنه‌ دارااست.
چه هنگامی فعالیت قلب گشوده نوزاد اجرا می‌گردد؟
در بیشتر مواقع این نقایص در نوزادان نیاز به شغل قلب گشوده دارااست که مشتمل بر بای‌پس قلبی ریوی، توقف ضربان قلب و گشودن قلب می‌گردد.

کدام علائم نماد نیاز به فعالیت قلب گشوده نوزاد میباشد؟
برخی علائم میتواند یک زنگ خطر برای نقایص قلبی باشد. در‌حالتی که نوزاد شما اینگونه علائمی دارااست، مسلما برای پژوهش ایراد قلبی و بایستگی کار قلب گشوده به دکتر معالج قلب اطفال رجوع‌نمایید:

متمایل‌شدن رنگ پوست، لب‌ها و ناخن به آبی رنگ یا این که خاکستری که آرم کمبود اکسیژن در خون میباشد (هیپوکسی)
خلل در تنفس به جهت احتقان ریه‌ها یا این که احتباس مایعات در ریه (نارسایی قلبی)
نامنظم شدن ضربان یا این که ریتم قلب (آریتمی)
تغذیه و خواب معدود نوزاد و خلل در پرورش و تکامل
متن انگلیسی:
During open-heart surgery, the surgeon will cut through the breastbone (sternotomy) and spread the ribs to access the heart.
ترجمه فارسی:
در شغل جراحی قلب گشوده، جراح استخوان سینه را بریده (استرنوتومی) و دنده‌ها را برای دسترسی به قلب گشوده می‌نماید.

به گزارش تارنما nhlbi
برای تحقیق لزوم فعالیت قلب گشوده نوزاد به کدام پزشک مراجعه کنیم؟
در حالتی که نوزاد شما با نقص مادرزادی قلب به عالم آمده میباشد، می بایست برای تشخیص نوع بیماری و شدت آن به کارشناس قلب مراجعه‌نمایید. درصورتی‌که نقص قلب شدید باشد و نوزاد نیاز به جراحی داشته باشد، پزشک معالج شمارا به جراح قلب اطفال ارجاع می دهد. شما میتوانید برای رابطه با شایسته ترین پزشک معالج قلب از روش وب سایت مبادرت فرمائید. در ضمن سیستم گزینش وقت حضوری قابلیت و امکان مشورت آنلاین و تلفنی وجود داراست.

آیا کار قلب گشوده شایسته ترین راه و روش معالجه قلبی نوزاد شماست؟

همین اکنون با کارشناس قلب مشورت کردن کن.

مشورت آنلاین پزشک معالج قلب و عروقمتخصص قلب

کار قلب گشوده نوزاد چه طور ایفا میگردد؟
برای اجرا فعالیت قلب گشوده نوزاد بایستی قفسه سینه گشوده گردد تا جراح به قلب دسترسی داشته باشد. جراح استخوان سینه یا این که جناغ سینه را برش میدهد. به‌این طرز استرنوتومی میگویند. مقدار برش پوست کمتر از استخوان سینه میباشد. چون پوست به اندازه کافی کشیده می‌گردد.

معمولا پدر و مادر نگران استرنوتومی در جراحی قلب گشوده می‌باشند. البته بایستی بیان کرد این برش جز ریلکس‌ترین برش‌ها در جراحی میباشد. در واقع نوعی شکستگی تصنعی و مصنوعی بوده و استخوان جناغ پس از اتمام شغل با سیم‌های فولادی به هم وصل می شوند. نگرانی دیگر پدر و مادر این میباشد که با تبارک‌شدن نوباوه، صورت قفسه سینه تغییر تحول نماید. البته استرنوتومی صورت دیواره قفسه سینه را تغییر تحول نمی‌دهد.

بعداز گشودن قفسه سینه، جراح برای مشاهده و فعالیت قلب قسمتی یا این که مجموع غده تیموس را برمی‌داراست. این غده مرتبط با سیستم ایمنی تن میباشد. کیسه‌ای به اسم پریکارد قلب را تسلط نموده است. جراح این کیسه را گشوده کرده تا به قلب دسترسی داشته باشد. برای ترمیم ترک‌های قلب یا این که تبارک کردن عروق یه خرده از پریکارد برداشته می‌گردد. این قطعه پریکارد می بایست محکم خواهد شد تا بتوان از آن برای ترمیم استفاده نمود. به همین مراد از ماده‌ای به اسم گلوتارآلدئید به کارگیری می‌گردد.

در جراحی قلب گشوده نوزاد، می بایست ضربان قلب متوقف خواهد شد. برای این خواسته از محلولی به اسم کاردیوپلژی به کارگیری می‌نمایند. این محلول سرد و دربردارنده پتاسیم میباشد. ضمن توقف ضربان قلب از عضله قلب حفظ می‌نماید. درین حالت قلب سوای خون و بومی میباشد. جراح، قلب را گشوده کرده و ترمیم یا این که اصلاح ما یحتاج را اجرا میدهد. در بعضا جراحی‌ها ترمیم صرفا در سمت راست بوده و سوراخی در بین سمت راست و چپ قلب وجود ندارد. در‌این شرایط قلب هنوز می‌تپد و جراحی ایفا میشود.

فعالیت قلب گشوده نوزادان تعدادی ساعت ارتفاع می‌کشد؟
مقطع فرصت جراحی قلب بسته به شرایط قلب طفل و نوع جراحی مختلف میباشد، البته معمولاً ۳ تا ۶ ساعت ارتفاع می کشد.

نوزاد بعداز شغل قلب گشوده تعدادی روز بستری می‌گردد؟
بیشتر کودکانی که جراحی قلب گشوده جاری ساختن میدهند، بایستی ۲ تا ۴ روز فورا بعداز جراحی در قسمت حفظ‌های ویژه (ICU) بمانند.


تا مدتی پس از کار قلب گشوده، مکان برش روی قفسه سینه چشم میگردد. البته با تبارک شدن نوپا مکان جراحت از فی مابین می‌رود.
چه گونه نوزاد را برای جراحی قلب گشوده مهیا کنیم؟
در او‌لین مرحله می بایست نوزاد بوسیله دارای تخصص و جراح قلب خردسالان معاینه خواهد شد. برای یقین از تندرست نوزاد در طی کار جاری ساختن بعضا تست‌ها ضروری میباشد. دکتر معمولا برای این نوزادان تست‌های پایین را تجویز می‌نماید:

تست خون مشتمل بر شمارش بی نقص سلول‌های خونی، الکترولیت‌ها و فاکتورهای لخته‌کننده میباشد.
الکتروکاردیوگرام (ECG)
اکوکاردیوگرام یا این که سونوگرافی قلب (ECHO)
اشعه ایکس قفسه سینه
کاتتریزاسیون قلبی
یک سری هفته پیش از کار جراحی قطعا مفاد پایین را در حیث داشته باشید:

در حالتی که به نوزاد خویش دارو یا این که مکملی داده‌اید، مطلقا دکتر را با خبر نمایید. ممکن میباشد یک داروی خاص روی جراحی اثر داشته باشد.
داروهای رقیق‌کننده خون، لخته‌شدن خون را نقص‌ می‌نمایند. چنانچه به بچه داروهایی مانند هپارین یا این که وارفارین (کومادین) می‌دهید، بایستی گذشته شغل آن را انقطاع نمایید.
در ارتباط داروهایی که نوزاد بایستی روز جراحی مصرف نماید، از دکتر پرسش فرمایید.
از شب پیشین جراحی می بایست موارد ذیل را رعایت نمائید:

بعداز نصفه‌شب هیچ آبمیوه یا این که غذایی به نوزاد ندهید.
داروی قبلی شغل را با یه خرده آب به نوزاد بدهید.
در روز جراحی می بایست به‌موقع در مریض‌خانه باشید تا اقدامات ما یحتاج گذشته کار صورت بپذیرد.
تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.